1p

3,5 milliárd dollárra nőtt idén a termékelhelyezésre fordított összeg a médiában világszinten. Eközben a magyar médiatörvény a fogalmat sem ismeri, írja a Világgazdaság.

Annak ellenére, hogy a hazai médiatörvény nincs tisztában a fogalommal, a jelenség létezik. Az ORTT szerint a termékelhelyezés (product placement) csak akkor nem minősül burkolt reklámnak, ha fikciós műfajban, az életszerűség mértékét nem meghaladóan jelenik meg.

A burkolt reklámok miatt 2003 óta megugrott az eljárások száma: két éve még mindössze 155, míg 2004 már 639 esetben vizsgálódott a hatóság. A 2003-as adat nem tartalmazza a Való Világgal és a Big Brotherrel szemben elrendelt külön vizsgálatok eredményeit, noha az ilyen típusú műsoroknál több száz alkalommal észleltek törvénysértő magatartást.

A növekedés hátterében az ORTT szerint a produkciókban egyre többször előforduló termékelhelyezés, valamint az a gyakorlat áll, amely a támogatói üzenetek reklámértéket képviselő elemeit burkolt hirdetésként jeleníti meg, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!