4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szolgáltatás megrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítási munkái miatt szükségessé váló járműpótlást, ha a kormány ezt támogatja, és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja - döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

Ennek feltételéül szabták, hogy az erről szóló kormányzati döntés július 5-ig megjelenjen a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ feltételes közbeszerzési eljárást indít a szolgáltatás megrendelésre. Ha a kormány részéről nem születik támogató döntés a kijelölt határidőig akkor új, lengyel Solaris buszokat vesznek majd.

Tarlós István a napirend vitájában közölte: a döntés néhány hónapos csúszást okoz a 3-as metróvonal felújítási munkálatainak megkezdésében, és valószínű, hogy 2019 nyarára nem fejeződik be a beruházás. Az eredeti tervek novemberi kezdéssel számoltak.
 
Megérkezett az első felújított metrókocsi  
Az eredetileg benyújtott előterjesztésben a kormányzati garanciavállalás határidejét június 20-ra tették, azonban Kocsis Máté és Láng Zsolt kerületi Fidesz-KDNP-s polgármesterek módosító javaslatának elfogadásával ez a júliusi határidőre változott.
 
Ezt azzal indokolták, hogy a június 20-i időpontig véleményük szerint nem áll elegendő idő a kormányzat számára a járműpótlás - előterjesztésben foglaltak szerinti - finanszírozásával kapcsolatos döntés megfontolására.
 
Ha tehát a kormány a július 5-ig nem nyújt garanciát, nem hoz támogató döntést, akkor a főváros a szolgáltatás megrendelését nem támogatja. Ennek értelmében a járműpótlást biztosító új, alacsonypadlós, csuklós autóbuszok - a BKV Zrt. útján történő - beszerzéséhez szükséges forrást az idei költségvetésből biztosítanák, legfeljebb 9 milliárd 700 millió forintig.
 
Ebben az esetben 110 új Solaris autóbuszt vásárolnak. A további 40 buszt más vonalakról csoportosítanák át, az érintett vonalakon a csaknem húszéves járműállomány felújítása és forgalomba állítása mellett.
 
A Tarlós István, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztésben felhívták a figyelmet arra, hogy a járműpótlás esetleges szolgáltatás megrendeléssel történő biztosítása kockázatot jelent a 3-as metróvonal felújítása határidőben történő megkezdésére. Kitértek arra: az új buszok beszerzése olcsóbb megoldást jelent, továbbá a pótlási időszak - 3 év elteltével - a BKV Zrt. járműflottájának korszerűsítését is szolgálja és nem eredményezi a cég dolgozói személyi állományában bizonyosra vehető létszámleépítést.
 
A közgyűlés a szocialista Szaniszló Sándor javaslatára felkérte a főpolgármestert, kezdjen egyeztetést a MÁV vezetésével arról, hogy a 3-as metró felújítása alatt a jelenleginél több vonatot vehessenek igénybe a BKV-bérlettel rendelkezők.
 
Horváth Csaba (MSZP) szánalmasnak nevezte azt, amit "a kormány művel a fővárossal". Kocsis Máté indítványa pedig szerinte "bátor megfutamodás".
 
Gy. Némerth Erzsébet (DK) azt javasolta, hogy tartsanak ki az eredeti elképzelés mellett, és vegye meg a főváros az új, lengyel Solaris buszokat.
 
Wintermantel Zsolt (Fidesz-KDNP), Újpest polgármestere arról beszélt, hogy közlekedési szakemberként örül a szolgáltatás vásárlásáról szóló megoldásnak, ugyanis - mint mondta - ez a konstrukció tovább bővíti a főváros lehetőségeit, és nem éri hátrány.
 
Csárdi Antal (LMP) szerint semmi társadalmi haszna a kiszervezésnek, és azt hangsúlyozta, hogy minden további csúszás kockázatot jelent a 3-as metró működésében.
 
Tarlós István hangsúlyozta, a fővárost anyagi kár nem érheti a szolgáltatás megrendelése miatt. Értelmezése szerint bármennyi többletköltsége merül fel a fővárosnak a buszvásárlás helyetti szolgáltatás megrendeléssel, azt a kormány állja - mondta. A szolgáltatás vásárlása miatti csúszásért a városvezetés és a kerületi polgármesterek nem tudnak felelősséget vállalni, mert nem a saját "kérésükről" van szó - tette hozzá. Tarlós István elmondta azt is, nem tudják megmondani, hogy a szolgáltató milyen buszokat hoz majd Budapestre. A kormány célja az, hogy ne legyen külföldi buszvásárlás, és tulajdonba már magyar buszok kerüljenek - jelezte. A javaslatot a testület 19 igen, 1 nem szavazat ellenében és  10 tartózkodás mellett fogadta el.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!