2p

A közelmúlt kutatásai szerint a webes reklámeszközök nem csupán közvetlen értékesítési kampányok során alkalmazhatóak kitűnően, hanem a márkaépítésben is. Különösen érvényes ez abban az esetben, amennyiben az átfogó marketingkommunikációs kampány több médiumot integrál.

5. Az online reklámkampány vége után 1-2 héttel kiküldésre kerül a teszt csoport tagjai számára az előbb említett email, amelyben felkérjük őket a kérdőív kitöltésére.

6. A teszt csoport számára készített online kérdőív tipikusan a következő kérdésköröket tartalmazza:


  • Demográfia: nem, életkor, jövedelem stb.

  • Internet használat: hol? mióta? Milyen gyakran stb.

  • A kutatás tárgyának ismertsége

  • A kutatás tárgyának megítélése (több szempont szerint)

  • Vásárlási hajlandóság

  • A bannerre való visszaemlékezés

  • A banner megítélése

A kontroll- és a tesztcsoport eredményeinek elemzése és azok összehasonlítása a gondolatsor elején felvázolt valamennyi kérdésre választ ad. Kimutathatóvá válik többek között az, hogy


  • melyek voltak azok a válaszadói szegmensek (nem, kor, internet használat stb. szempontjából), amelyek ráklikkeltek a bannerre,


  • melyek voltak azok a válaszadói szegmensek (nem, kor, Internet használat stb. szempontjából), amelyek ugyan nem klikkeltek a bannerre, de látták azt,


  • mennyire találták a válaszadók a bannert vonzónak, egyedinek és miért (ezek az információk segítséget nyújthatnak egy következő banner koncepció kidolgozásában),


  • az online reklámeszköz milyen hatást gyakorolt a kampány tárgyának ismertségére,


  • az online reklámeszköz milyen hatást gyakorolt a kampány tárgyának megítélésére (több szempont szerint vizsgálat),


  • az online reklámeszköz milyen hatást gyakorolt a vásárlási hajlandóságra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!