Kiket becsültek még? Galéria!
Nem mindenki osztja azonban azt a véleményt, hogy kommunikálni kell a jeles ranglistákon elért eredményeket. "Sajtóbeszámoló ugyan készül róla, de külön stratégiát nem építünk a Fortune-listás eredményünkre" - nyilatkozta László Richárd, a Toyota Magyarország marketing és kommunikációs vezetője. "Kissé erőltetettnek éreznénk, ha erre alapoznánk a marketing koncepciót. Inkább a márka kommunikációjával próbálunk közelebb kerülni az ügyfelekhez" - tette hozzá a vezető.
A Menedzsment Fórum két pr-céget is megkérdezett a témával kapcsolatban. Válaszaik alapján úgy tűnik, ők sem aknázzák ki maradéktalanul a rangosabb listákban rejlő lehetőségeket. A többek között a Nokia és a Nestlé kommunikációjával is foglalkozó Weber Shandwick tapasztalatai alapján egy-egy rangsor megjelenése gerjeszti a megkereséseket, de az is előfordul, hogy a cég ad ki sajtóközleményt minimális terjedelemben. Ennél bővebben azonban nem igen foglalkoznak a témával, s hasonló tapasztalatokról számolt be a Capital Communications Kft. is. Azt viszont elismerték, hogy valóban jó kommunikációs eszköz lehet a lista.
A lehetőség adott, a hazai rangsorok száma, s azok népszerűsége is folyamatosan nő. Mára már hagyományt teremtett a "Legjobb munkahely" felmérés, a Figyelő 200-as listája, s jól alakul a Superbrands sorsa is. Így előbb-utóbb talán az ügynökségek és az érintettek is eszmélnek majd.
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum