5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évek óta a Coca-Cola a világ legsikeresebb márkája, ám a magyar vezetők nem dőlhetnek hátra, folyamatosan meg kell küzdeniük a fogyasztók kegyeiért, véleményük szerint ugyanis a helyi piacokon is múlik a globális siker. Ennek keretében pedig időnként fel kell vállalni olyan kampányokat, amelyek túl azon, hogy elgondolkoztatnak, egyeseket esetleg megbotránkoztathatnak. A siker titkáról Krasovec Péter, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. helyi vezetője és Szabó Ibolya közkapcsolati és kommunikációs vezető beszélt az mfor.hu-nak.

A nagyság átka

- A szlogenváltás mennyire kapcsolódott a gazdasági válsághoz? Ez egyébként is megtörtént volna, vagy a válság miatt próbáltak egy, a szituációhoz jobban illő jelmondatot választani?

- KP: Ez egy tervezett váltás volt, függetlenül a gazdasági válságtól. Egy ilyen kampány kifejlesztése hosszú, több éves folyamat.
-SzI: A cég mindig is az optimizmushoz köthető üzeneteket használt, erre a válság nem sok hatást gyakorolt. Korábban az Élet a Coke oldalán szlogent használtuk, de a márka üzenete nem különbözött. Inkább a helyzethez igazodó vizuális elemek jelentenek újdonságot, úgy kommunikáljunk, hogy a nehezebb körülmények között is megérintsék ezek a fogyasztót.

- Említették, hogy a kampányok egy része latin-amerikai, vagy éppen spanyol. A magyar fogyasztók lelkéhez ezek szerint a mediterrán hangulat áll legközelebb? Itthon készül esetleg reklámfilm?

- KP: Igen, a példák az mutatják, hogy nálunk a latin-amerikai, spanyol reklámok jönnek be legjobban. Rengeteg reklámfilm készül a vállalat számára szerte a világban, amelyeket használni tudunk, volt már ausztrál szpot is, amit átvettünk. Magához a kólához az utóbbi időszakban nem igazán készült itthon reklámfilm, talán az egyik legemlékezetesebb az Éjjel-nappal Balaton volt. Ugyanakkor a lokális márkák kapcsán, mint az ásványvíz vannak helyben készülő szpotok. A kommunikáció azonban többrétű, van speciális csak nálunk létező kezdeményezés, ilyen a Coke Club, a korábban Coca-Cola Beach House nevű rendezvény, melyet itthon találtunk ki és valósítottunk meg. A több, mint 10 éves múltra visszatekintő kezdeményezés minden része az alapötlettől a programokon át a vizuális elemekig teljesen a magyar kollégák érdeme. Azóta a vállalatcsoport számos vezetője járt itt és illeték elismeréssel.
- SzI: Ennek kapcsán meglepő, hogy sokan azt hiszik, ezen mennyit keresünk, miközben egy teljesen ingyenes rendezvényről van szó. A célunk az, hogy egy eddig nem ismert klubkultúrát teremtsünk és egyedi, megismételhetetlen programokat kínáljunk a látogatóknak. Az emberek időnként nem hiszik el, ha egy cég adni akar valamit és ennek megfelelően gondolkodik és cselekszik. Ennek a kommunikációja is nagy kihívás.

- Nem lehet, hogy ez a tudat alatt meglévő gonosz multi kép miatt van így? Ha bármikor támadni kell a globális cégeket, a Coca-Cola és a McDonald’s mindig kéznél van.

- SzI: Igen, van egy ilyen oldala is a kérdésnek. Az elmúlt években a vállalatot sokszor bűnbaknak kiáltották ki az elhízás kapcsán, amely egy igen komplex problámakör. Gyakran röppennek fel híresztelések, melyek nem állják meg a helyüket, de mégis rajta marad a márkán. Úgy gondolom azért egy napi szintű párbeszéddel, amely a különböző stakeholder csoportok (döntéshozó fogyasztó, média) között zajlik, részben orvosolható a probléma. Szerencsére a párbeszédre van hajlandóság és számos pozitív visszacsatolást kapunk, amikor megtudják, hogy milyen és mennyi kezdeményezése és vállalása van a cégnek ezen  a területen is.

- KP: A nagyságnak, megvan az előnye és hátránya is. Tudomásul kell venni, hogy vannak terhek, melyek minket sújtanak.

- SzI: Ahhoz, hogy a dolgok árnyoldalát kezelni lehessen nagyon tudatos, konzekvens kommunikáció kell. Jellemző példa, hogy öt éve, amikor elindítottuk a Testébresztő programot, akkor sokan értetlenkedtek, hogy mit akarunk a szabadidősporttal. Mára eljutottunk oda, hogy több százezer embert mozgatnak meg ezek az események éves szinten, ráadásul nemzetközi szinten a Beverage Innovation Award gálán a legjobb egészségmegőrző kezdeményezéséért járó díját a Coca-Cola Magyarország vehette át idén ennek köszönhetően.

- Magyarországon tudatosan a szabadiősport felé nyitott a cég, hiszen nemzetközi szinten az élsportot is szponzorálják?

- SzI: Igen, globális szinten számos nagyszabású rendezvény támogatója a Coca-Cola, így például az Olimpiai Játékoknak az egyik legrégebbi szponzora, de régi a kapcsolat a foci-vb, vagy éppen az atlétikai világbajnokság kapcsán is. Magyarországon azonban tudatosan a szabadidősport az, amit támogatni kívánunk.

- A fiatalabbakat egyre kevésbé lehet a hagyományos csatornákon keresztül elérni. A változó médiafogyasztási szokások milyen új feladatokat hoznak, hogyan próbálnak az új kihívásoknak megfelelni?

- KP: Ezeket a trendeket mi is tapasztaljuk, emiatt a médiaköltéseink egyre nagyobb részét csoportosítjuk át ebbe az irányba. A fiatalok körében robbanásszerű változások következtek be, elég megnézni a közösségi oldalak előretörését. Figyeljük a trendeket és mi is nyitunk ezekbe az irányokba, ez egy tanulási folyamat is részünkről. A közösségi jelenlét természetesen kétélű dolog, de ha megfelelő platformot biztosítunk, nagyon sok visszajelzést, jó ötletet lehet meríteni.

- SzI: A digitális kampányok nálunk nem teljesen új keletűek, a coke.hu évek óta sikeres, de példaként említhetném a "Hello you" kampányt, melyen a felhasználók - döntően fiatalok – tervezhettek pólót, melyek egy részét a USE UNUSED dizájncsapat közreműködésével le is gyártottunk.

- KP: Van egy marketing kommunikációs platformunk, ahol a kreatív és digitális ügynökségekkel közösen döntjük el, hogy milyen üzenet számára milyen csatorna lehet a legmegfelelőbb. A cél az, hogy a megfelelő üzenet, a megfelelő célcsoporthoz a megfelelő formában érjen el.

KB

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!