2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Bíróság (FB) 2006. július 4-re halasztotta a Bombardier Transportation GmbH és a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) egy újabb perének tárgyalását a MÁV motorvonat tendere ügyében. Abban egy másik per is folyamatban van, ám egyik sem akadályozza a Stadler és a MÁV között létrejött szerződés életbe lépését.

[ajanlo=1373][igazitas=left/]A csütörtökön tárgyalt perben a pályázaton vesztes Bombardier vitatja a nyertes Stadler Bussnang AG ajánlatának érvényességét. Részben arra hivatkozik, hogy a svájci cég bankgaranciája július 18-án lejárt, és azt csak augusztus 3-án hosszabbította meg visszamenőleges hatállyal.

A Bombardier és a KDb között fut egy másik per is, ebben az FB november 28-án már elhalasztotta a tárgyalást. A német-kanadai társaság itt vitatja a Stadler alkalmasságát, és kifogásolja, hogy az ajánlattevők által közölt vonattovábbítás energiaköltsége nem volt közös nevezőre hozható. Ehhez független szakértő kirendelését kérte a bíróságtól. Szerintük ezeket a szempontokat a KDb nem vette figyelembe korábbi határozatainak meghozatalakor. A két pernek nincs kihatása a Stadler és a MÁV között 2005. augusztus 15-én létrejött kontraktus életbe lépésére, így a vonatok leszállítására sem.

[ajanlo=520][igazitas=right/]Mint ismert, a MÁV ZRt. mintegy fél éves huzavona után, augusztus 15-én kötött - feltételesen - szerződést a svájci Stadler Bussnag AG-vel 30+30 elővárosi motorvonat leszállítására. Az csak akkor léphet életbe, ha aláírták a finanszírozásról szóló szerződést is. Erre legutóbbi hírek szerint 2006 februárjában kerülhet sor.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója korábban az mfor.hu-nak elmondta: a svájci cégnek a szerződés életbe lépésétől számítva egy év áll rendelkezésére az első, kettő év pedig az utolsó, harmincadik szerelvény leszállítására. Az első Flirtök tehát jelenlegi állás szerint 2007 februárjában állhatnak majd forgalomba a Budapest-Tatabánya, Budapest-Székesfehérvár és Budapest-Pusztaszabolcs vonalakon, ezt követően pedig havonta 2-3 vonatot adnak majd át a MÁV-nak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!