3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megvásárolta a Kraft Foods fagyasztott pizza üzletágát a Nestlé, jelentették be kedden. A svájci élelmiszeripari óriás ezzel együtt lemondott a Cadbury megszerzéséről – utóbbi a mostani üzletből származó bevételnek köszönhetően a Kraft Foods kezébe kerülhet.

A pizzára is ráhajtanak (Fotó: DPA)

Hatalmas összegért, mintegy 3,7 milliárd dollárért (mai árfolyamon csaknem 700 milliárd forintért) megvette a Kraft Foods fagyasztott pizza üzletágát a Nestlé, jelentette be a svájci élelmiszeripari vállalat kedden. Ennek részeként a Nestléhez kerültek az amerikai cég az Egyesült Államokban és Kanadában futó pizza márkái, így a DiGiorno, a Tombstone, a California Pizza Kitchen és a Jack's und Delissio.

Piacvezető lesz a Nestlé

Az üzlet révén a Nestlé forgalma hárommilliárd frankra nő majd a fagyasztott pizzák üzletágban, amivel – saját bevallása szerint – világviszonylatban is piacvezetővé válik. A Kraft Foods 2,1 milliárd dollárra becsült forgalommal vezette ezt a szegmenst, az Egyesült Államok pedig a világ legnagyobb piacának számít – évente 37 milliárd dollár bevétel folyik be az ottan teljes pizza piacon.         

Ezzel egyidejűleg a Nestlé gyakorlatilag kiszállt a Cadbury megszerzéséért folytatott versenyből - a brit édesség- és üdítőipari vállalatra most a Kraft Foods pályázik nagy eséllyel. Az amerikai cég a Nestlétől befolyó összeg egy részét "hozzácsaphatja" február másodikáig élő ajánlatához - legutóbbi hírek szerint egyébként mintegy 10 milliárd fontot adna az amerikai cégért.            

A Nestlé 2009 első kilenc hónapjában 79,5 milliárd svájci frank bevételt ért el, miközben a volumen egy százalékkal növekedett. A cég október végi közleménye szerint éves várakozásai változatlanok, a mennyiség alapú árbevétel, valamint az osztalék és adófizetés előtti eredmény (EBIT) növekedését prognosztizálta.

A Bocitól a Sport csokiig

A cég hazai leányvállalata, az 1991-ben alapított Nestlé Hungária Kft. 2006-ban 77,6, 2007-ben 84, 2008-ban pedig 86 milliárd forintos forgalmat produkált, miközben üzemi eredménye a 2006-os 3,7 milliárd forintról 2008-ra 2,6 milliárd forintra csökkent. A cég márkái közé tartozik például a Nescafé, a Nestea, a Maggi, a Szerencsi, a KitKat, a Boci és a Balaton.

Az amerikai Kraft Foods is jelen van a magyar piacon a Kraft Foods Hungária Kft. és a szintén a tulajdonában lévő Győri Keksz Kft. révén - a Kraft Foods Hungária 17 milliárd, a Győri Keksz 13 milliárd forint forgalmat ért el 2007-ben. A Kraft Foods márkái között megtalálható többek között a Győri Édes, a Keksz, a Sport csoki, a Piros Mogyorós és a Jacobs.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!