2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon a sportszeretők számára legfeljebb a kiváló teniszezőnő, Caroline Wozniacki barátjaként ismert golfsztár, Rory McIlroy aláírt a Nike-hoz. Az ifjú csillag a pletykák szerint a világ legismertebb játékosánál, Tiger Woodsnál is nagyobb összegű szerződést kötött az amerikai céggel.

A sportszponzoráció világának legrosszabbul őrzött titkáról kedden délután rántották le a leplet: egy Abu-Dzabiban tartott sajtótájékoztatón jelentette be ugyanis a Nike, hogy a világ legjobb golfozója, Rory McIlroy is csatlakozik csapatukhoz. Magyar fülnek talán furcsa, de a 23 éves McIlroy a világ három legeladhatóbb sportolója közé tartozik, így az ő megszerzése hatalmas fogás a Nike számára, amitől nemcsak a golfhoz kapcsolódó eladásaik növekedését, hanem a brand értékének erősítését is joggal remélhetik.

A Nike Tiger Woods 1996-os szerződtetésével – és az azt övező nagyon híres, Hello World kampánnyal – szállt be komolyan a golf üzletágba, addig golffelszereléseket nem, csupán ruházati termékekkel volt jelen a golfpiacon. Tiger, minden idők egyik legjobb és legnagyobb hatású golfozója, sokat lendített a Nike Golf szekerén, ami ennek ellenére a golffelszerelések terén jelentős lemaradásban van az üzletág óriásaival szemben, ráadásul Woods magánéleti botrányait természetesen az üzlet is megsínylette.

2013-ban egy új ütőszéria és több jó nevű golfozó szerződtetésével a Nike Golf jelezte, hogy a korábbinál nagyobb szeletet akar kihasítani a tortából. E folyamat csúcsa Rory McIlroy szerződtetése, aki a különböző források szerint évi 20-25 millió dollárt kap – a tény, hogy a világ két legjobb és legismertebb golfozója is a Nike csapatát erősíti, óriási lehetőségeket rejt magában.

Lehetséges ugyan, hogy szigorúan a Nike golf üzletága nem hozza vissza azt a pénzt, amit ebbe a két szupersztárba fektettek, de hogy a brand presztízsének növelésének szempontjából telitalálat a Rory-Tiger páros, az nem kérdés. Első közös reklámfilmjüknek máris kettejük rivalizálása a fő motívuma, amivel a Nike hosszú távon is tematizálni tudja a golfvilág nyilvánosságát.

Forrás: Out of bounds golf

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!