3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Japán lapértesülések szerint újabb anomáliákra derült fény a Mitsubishi Motors egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapításával kapcsolatban.

A Mitsubishi állítólag valótlan adatokat tett közzé a külföldön is értékesített i-MiEV elektromos autója fogyasztásáról, illetve nem a japán szabványnak megfelelő mérési eljárást alkalmazott más, egyebek között az RVR, az Outlander és a Pajero modellek fogyasztásának a megállapítására - számolt be pénteken a japán Sankei napilap.

A Mitsubishi szerint viszont a járművek légellenállásának és az abroncsok gördülési ellenállásának mérésére az Egyesült Államokban alkalmazott módszerről van szó, ami csak minimális eltérést mutathat a járművek üzemanyag-fogyasztásában a Japánban elfogadott módszerhez képest.

Ezek voltak az elmúlt évek legnagyobb vállalati botrányai

Az ügy előzménye, hogy a Mitsubishi a héten szerdán ismerte be, hogy négy, kizárólag Japánban forgalmazott kisautó modelljénél a tényleges fogyasztási értékeknél 5-10 százalékkal alacsonyabb gyári fogyasztási adatokat adott meg. A 625 ezer érintett modellből a Mitsubishi 468 ezret a Nissan számára gyártott.

A japán közlekedési minisztérium alá tartozó illetékes hatóság emiatt csütörtökön házkutatást tartott a Mitsubishi központjában. Isii Kejicsi közlekedési miniszter pedig együttműködésre szólította fel az autógyárat a vizsgálatokban az ügy terjedelmének pontos felmérése érdekében, mivel az az egész japán autóiparral szemben megingathatja a közvélemény bizalmát. A miniszter megjegyezte, hogy a Mitsubishinek meg kellene fontolnia az érintett autók visszavásárlásának a lehetőségét.

A pénteken médianyilvánosságot kapott újabb tesztelési anomáliákkal kapcsolatban a minisztérium részéről felvetődött annak lehetősége is, hogy az ügyben érintett elektromos autóra adott állami vásárlási kedvezményt is vissza kellene fizetnie a Mitsubishinek.

A National Highway Traffic Safety Administration, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal adatszolgáltatásra szólította fel pénteken a Mitsubishit az Egyesült Államokban forgalmazott modellek fogyasztására vonatkozóan. Szerdán, amikor a kisautók valótlan fogyasztási adatait a Mitsubishi elismerte, a részvény árfolyama tizenöt százalékkal, csütörtökön húsz százalékkal, pénteken pedig tizenhárom százalékkal esett. A Mitsubishi így három nap alatt 3,2 milliárd dollárt veszített piaci tőkeértékéből.

Pénteken a Standard & Poor's hitelminősítő figyelőlistára helyezte a Mitsubishi hosszú lejáratú adósságának besorolását a leminősítés kilátásával. "A teszteredmények meghamisítása valószínűleg negatív hatással lesz az eladásokra" - indokolta döntését az S&P, megjegyezve ugyanakkor, hogy az ügy hátrányos pénzügyi következményeit a Mitsubishi jó pénzügyi helyzetének köszönhetően valószínűleg minden nehézség nélkül fel fogja tudni dolgozni. Az évente több mint egymillió autót értékesítő Mitsubishi a jövő héten szerdán teszi közzé 2015-ös eredményét. Előrejelzésében 125 milliárd jen (1,1 milliárd dollár) működési eredményt helyezett kilátásba.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!