2p

Egyre nagyobb szeletet hasít ki a reklámtortából világszerte az internet, az IDC most közzétett felmérése szerint 2008-ban 65,2 milliárd dollárt fog elérni az online hirdetésekre fordított összeg.

Nem várható, hogy jelentős törés következne be az online hirdetési piac növekedésében, továbbra is tíz százalék feletti bővülés várható. Eközben más szagmensekben egyszámjegyű növekedéseket prognosztizálnak a szakértők, így az online eszközök részaránya fokozatosan bővül. Az IDC előrejelzése szerint idén 65,2 milliárd dollárt lesz az internetes hirdetési piac.

A kutatóvállalat 15-20 százalék közé teszi az online szegmens éves növekedési ütemét a következő idpszakban, így szerintük 2011-re az ilyen típusú költések nagysága meghaladja a 106,6 milliárd dollárt.

Az IDC szerint a globális reklámpiacból az online eszközöknek jelenleg 10 százalék körüli részesedése, amely három év múlva már 13,6 százalék lehet.

Az IDC véleményét támasztotta alá a ZenithOptimedia nevű cég kutatása, mely szerint 2010-re a teljes reklámköltés 12,3 százaléka az internetre vándorol. Rövidtávon az internetes videókban és a keresőkben látják a legtöbb fantáziát a kutatók, ezek részesedése a reklámtortából növekedhet. Hosszabb távon viszont azt valószínűsítik, hogy az internetes reklámok fejlődésével egyidejűleg megjelennek majd új reklámozási formák is, melyek hatékonyabbak lesznek a mostaniaknál.

Érdekesség, hogy néhány hónapja egy másik elemzés, a Credit Suisse prognózisa csökkenő növekedési ütemet jelzett előre a következő évekre. A befektetési bank elemzői azzal magyarázták a véleményüket, hogy az Egyesült Államokban és más fejlett országokban komoly megtorpanás lehet, melyet a fejlődő országok aligha ellensúlyoznak majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!