A Shopbop szolgáltatást 2000-ben indította el Bop, egy wisconsini kicsiny divatruházati kereskedő az egyetemi campus közelében. Az azóta eltelt idő alatt a bolt trend-szetter lett, Juicy Couture, Daine von Furstenburg, valamint Seven for All Mankind és Citizens of Humanity farmereket árultak, írja a Financial Times.
A vállalat egy online útmutatót fejlesztett ki a vásárláshoz, és gyakorta frissíti tájékoztató online könyvét, hogy a neten vásárlók is naprakészek legyenek a trendek felől.
A Forrester Research egyik elemzője szerint a Shopbop évente 20-30 millió dollár értékben adott el ruhákat az interneten keresztül. A szakértő azt is említette, hogy a divatos, trendi ruhák online értékesítése nagy szeletét adja a divatipar bevételeinek.
Az Amazon a frissen vásárolt bolttal már létező kiegészítő és lábbeli részlegét kívánja erősíteni, derül ki a társaság közleményéből.
Számos szakértő úgy vélekedik, hogy a lépéssel az Amazon visszatér a felvásárlás eszközéhez, ha riválisairól van szó. A vállalat az internet boom idején több site megvételével is befürdött, jó példa a Pets.com, a living.com vagy a Back to Basics játékkatalógus.
Kapcsolódó anyagok:
Letölthető zenéket kínálna az Amazon
Legjobb szezonját zárta az Amazon
Webáruházban tülekednek karácsonykor az amerikaiak