2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két német autógyártó, a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban - derül ki az Ernst & Young (EY) vállalati tanácsadó cég hétfőn közzétett adataiból.

Az EY adatai szerint a két legnyereségesebb autógyártó a BMW és a Daimler volt, azonban a legtöbb gépkocsit a Volkswagen (VW) és a Toyota adta el tavaly. A VW a dízelbotrány ellenére tudott első helyen végezni a listán, bár a nyereségesség szempontjából csupán a 14. helyen végzett a wolfsburgi központú autókonszern.
 
Ez már valóság: BMW-ből Transformers 

A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot. A Toyota az erős japán jen miatt jelentős nyereségcsökkenést könyvelhetett el, emiatt visszaesett a rangsorban.

Az abszolút számokat nézve azonban annak ellenére, hogy mintegy negyedével csökkent a Toyota tavalyi nyeresége, 17,5 milliárd eurós működési eredménye az iparág legjobb tavalyi teljesítménye. A rangsorban a második a Daimler, 12,9 milliárd euró működési eredménnyel, harmadik pedig a BMW 9,4 milliárd euróval.
 
Autó fából? A Toyota megépítette 
 
Az értékesített autók száma alapján tavaly a Volkswagen volt az első, 10,21 millióval, a német vállalatot a japán Toyota követte 10,17 millióval, majd a General Motors következett, 10,01 millióval. 

A legnagyobb bővülést a kínai piacon tudták elérni a gyártók, ahol az értékesítés 9 százalékkal nőtt 2016-ban. Nyugat-Európában 6 százalékkal bővült az eladás, míg az amerikai piac stagnált.

Az eladások tavalyi kiemelkedő bővülése azonban idén nem tartható, mivel az amerikai piac gyengélkedik, a kínai kereslet bővülése lassul, és mérséklődik az európai lendület is  - mondta Peter Fuss, az Ernst & Young ágazati szakértője.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!