9p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A csütörtök esti egyeztetésen sem született megállapodás a BKV és a sztrájkot kezdeményező 14 szakszervezet vezetősége között, így pénteken is folytatódik a káosz a fővárosban közlekedők számára. Eközben a HÉV, a metró és a trolik rendben szállítják az utasokat, a buszközlekedés viszont továbbra is gyenge. Percről percre az mfor.hu-n.

20:41 Tarlós: képtelen helyzet állt elő

Tarlós István szerint a BKV-nál, az előzményektől függetlenül is, képtelen helyzet állt elő, ennek következtében ráadásul lassan megáll az élet Budapesten. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője az MTI-nek csütörtökön nyilatkozva azt hangsúlyozta, hogy a BKV a főváros cége, amelyben egyszemélyi tulajdonos a főváros, és ez a cég kizárólag és egyértelműen a Fővárosi Önkormányzatra rótt feladatokat lát el.

"Erre az ember azt hallja, hogy kineveznek egy kormánybiztost, aki állítólag ellenzéki politikus, de az önkormányzattól nincs meghatalmazása, és a BKV-nál a portást sem utasíthatja. Van egy felelős vezető, a főpolgármester, aki egész egyszerűen hallgat és a kisujját meg a füle botját sem mozdítja. Van egy miniszterelnök, akinek meg az égvilágon semmi köze nincs a BKV-hoz, és egyszer csak azt hallom, hogy a BKV-sok elmentek a miniszterelnökhöz" - fogalmazott Tarlós István, aki szerint ez a helyzet magyarázatra szorul.

"Mi fog történni? Beavatkozik a miniszterelnök, akinek nincs hatásköre beavatkozni? A főpolgármester pedig úgy viselkedik, mint egy előkelő idegen, akinek köze nincs ehhez az ügyhöz" - sorolta kifogásait Tarlós István.

19.45 Csütörtökön sem sikerült megegyezni

Nemes Gábor az MTI-nek elmondta: több adatot kértek a munkáltatótól, de a déli órákra csak a 15 éves üzleti modellre vonatkozó információt kapták meg. Emellett kérték a 2010-es üzleti tervet, ezt pedig nem készült el most este fél 7-re, és a munkáltató nem is tudta vállalni, csak holnap fél 10-re - tette hozzá.

A tárgyalások a szakszervezet és a BKV vezetése között péntek 13 órakor folytatódnak.

19.40 Van ami közlekedik

A 11-es autóbusz 15 percenként jár, a 225-ös autóbusz nem közlekedik, írja a BKV.

A Ráckevei HÉV a nap hátralevő részében a következő időpontokban indul: a Vágóhídtól Ráckevéig 19.50, 20.50, 21.50, 22.35, 23.55. A Vágóhídtól Dunaharasztiig 20.15.; Ráckevéről a Vágóhídig 18.11, 19.11, 20.11, 21.11, 22.11. Tökölről a Vágóhídig: 19.07.

18:40 A taxisok továbbra is szépen keresnek

Tóth Péter, a 6x6 taxi diszpécserközpontjának vezetője arról számolt be az MTI-nek, hogy átlagos napi forgalmuk másfél-kétszeresét bonyolították le csütörtökön. Péntekre ugyanakkor valamivel kevesebb utas lehet, ha sokan szabadságot vesznek ki.

A Taxi4-nél az MTI-nek elmondták, hogy csütörtökön már valamivel kevesebb előrendelésük volt, péntekre pedig bátrabban vesznek fel előrendelést, mint a BKV-sztrájk kezdetén.

Dudás Zoltán, a Főtaxi taxi üzletágának igazgatója ugyanakkor úgy vélekedett, hogy a hét utolsó munkanapján még élénkebb lesz a forgalom. Elmondta, hogy a sztrájk eddigi napjaihoz hasonlóan csütörtökre is körülbelül a szokásos előrendelések kétszeresét vették fel, az azonnali rendeléseket pedig 10-15 perces kiállási idővel tudták teljesíteni.

18:11 Szép az élet a kelenföldi garázsban

Szakszervezeti forrásaink szerint csütörtökön egyetlen busz sem hagyta el a BKV kelenföldi garázsát, és az oda tartozó sofőrök mintegy tíz százaléka vette csak fel a munkát. A többi sofőr a közös helyiségben melegedik - kártyázik, olvas, szemmel láthatóan jókedvűen tölti idejét a sztrájk alatt. Az mfor.hu helyszíni riportját péntek reggel olvashatják.        

(mfor.hu)

17:49

A 170-es autóbusz óránként közlekedik. Az utolsó 225-ös autóbusz 18.30-kor indul.

17:38 Jelentés a buszfrontról

A 244-es autóbusz 60 percenként közlekedik, az utolsó járat várhatóan 20.37-kor indul az Örs vezér teréről. A 124-es autóbusz menetrend szerint szállítja az utasokat, az utolsó járat várhatóan 20.54-kor indul a Bosnyák térről. A 11-es autóbusz 20 percenként jár.

(BKV)

17:28 Besegít  a MÁV-Start

Pénteken is több vonatot közlekedtet a MÁV-Start a BKV-sztrájk ideje alatt, a szerelvények több helyen állnak majd meg - közölte a közlekedési társaság csütörtökön.

A MÁV-Start közleménye szerint, amennyiben vasúti sztrájk nem veszélyezteti a menetrendszerű közlekedést, pénteken üzemkezdettől is több vonatot közlekedtet a Budapest Nyugati pályaudvar - Óbuda állomás, valamint a Keleti pályaudvar - Kelenföld állomás között, ha pénteken is folytatódik a BKV-sztrájk.

A plusz vonatokon kívül, a menetrend szerinti gyorsvonatok szintén megállnak Ferencváros és Kőbánya-felső állomásokon. 

A személyszállító vasúttársaság szerelvényein az utasok a fővárosi tömegközlekedésben használható, a BKV és a MÁV-START járataira is érvényes BKV-bérlettel, vagy érvényes vasúti bérlettel, illetve vasúti menetjeggyel tudnak utazni - áll a közleményben.

(MTI)

16:41 Lehozták a hegyről

Csütörtökön is személygépkocsikkal szállítja a BKV-járatokra hiába váró utasokat Budafok–Tétény Önkormányzata Nagytétényben és a hegyi területeken, közölte az önkormányzat. Munkatársunkat például a Gádor utcától a Városház térig hozták le kocsival – így pótolva a csak ritkán közlekedő 58-as buszt. Emellett a 3-as busz vonalán is közlekednek az önkormányzat mentesítő járatai.     
 
Emellett ingyenes BKV-mentesítő járatokat indított a Patika Egészségpénztár is, amely tíz busszal fuvarozza az uitasokat a 7-es, a 139-es, a 31-es, valamint az É914A-s és az É906-os járatok teljes vonalán reggel 6-9 óra és délután 15-18 óra között.

(mfor.hu/MTI)

16:15 Újabb két villamos indult el

15.30 óta 50 percenként közlekedik a 47A villamos a Városház tér - Bocskai út közötti szakaszon, 16 órától pedig - 60 perces követési idővel - a Kamaraerdő és a Bocskai út között elindul a 41A villamos.

(BKV)

16:10 Rendben járnak a metrók és a trolik

Menetrend szerint közlekednek a metrószerelvények és a trolibuszok - közölte a BKV csütörtök délután.

A Csepeli és a Gödöllői HÉV menetrend szerint, a Ráckevei Tökölre 35, Ráckevére 60 percenként, a Szentendrei HÉV Békásmegyerre 10, Szentendrére 30 percenként közlekedik.

Az 1-es villamos 14.00 órától teljes vonalhosszon jár. A 14A villamos Káposztásmegyer és Angyalföld, forgalmi telep között közlekedik, követési ideje 15 perc.

(MTI)

15:48

A 8-as autóbusz teljes útvonalon jár. A 256-os autóbusz 10 percenként közlekedik.

15:31 Egyeztetések végkimerülésig


Korábbi információinknak megfeleleőn maratoni egyeztetésre készül ma a BKV: a cég mfor.hu-hoz eljuttatott közleménye szerint a délelőtti sztrájktárgyaláson a felek megállapodtak abban, hogy a mielőbbi megegyezés érdekében nagyobb intenzitással, akár egész nap folytatják az egyeztetést. A következő tárgyalási forduló este hat órakor kezdődik.

Délelőtt az érdekképviseletek a miniszterelnök közbenjárását kérték a helyzet rendezésére, illetve felszólították a menedzsmentet, hogy mutassa be a BKV 2010. évi üzleti tervét, illetve a 15 éves üzleti modelljét bemutató dokumentációt. Utóbbit délben a menedzsment átnyújtotta a szakszervezeteknek. Emellett jelezte, hogy továbbra is fenntartja legutóbbi ajánlatát, amit az érdekképviseletek eddig elutasítottak, áll a BKV közleményében.

15:15 Négy villamos jár teljes hosszon

A BKV info-vonalának tájékoztatása szerint jelenleg az 1-es, a 2-es, a 6-os és a 28-as villamos teljes vonalhosszon jár – reggel még csak a 6-os járt teljes útvonalon. Ezzel szemben a reggel rövidített útvonalon közlekedő 50A és 52 A villamos 12 óra után leállt. 

A mostani állapot csak délelőtthöz képest jelent némi javulást - tegnaphoz képest nem. Mind a négy vonalon „rendkívül csökkentett üzemmód” van érvényben, azaz - az elmúlt napokhoz hasonlóan - hatalmas tömegre kell felkészülni.

Emellett újraindult a közlekedés a 14A vonalon is, ahol azonban csak Káposztásmegyer és Angyalföld forgalmi telep között járnak a villamosok 15 perces követési idővel.

14:30 Maratoni nap lehet

Információink szerint a BKV vezetése ma maratoni tárgyalásra készül – a menedzsment kész akár késő estig is egyeztetni a megállapodás érdekében. Igaz, túl sok optimizmusra nem ad okot, hogy az elmúlt napok során az álláspontok nem közeledtek. Kocsis István veréigazgató 15 órakor sajtótájékoztatót tart.  

Ez történt a mai nap 14 óráig (összefoglaló):

- A csütörtök déli egyeztetésen sem született megállapodás a BKV menedzsmentje és a sztrájkot kezdeményező 14 szakszervezet vezetősége között a kollektív szerződésről, a sztrájk folytatódik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. A korábbi tárgyaláson kérték a munkáltatótól a 15 évre szóló üzleti modellt, amit most megkaptak, de kérték, hogy adják át az üzleti tervet is, mert csak a számok tükrében tudnak továbblépni.

- Reggel negyvenhárom busz-, illetve négy villamosvonalon közlekedtette járatait a BKV, a metrók és a trolik menetrend szerint elindultak.

- Délutánra helyreállt a menetrend szerinti vasúti közlekedés a MÁV vonalain - közölte a Mávinform. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által meghirdetett, hajnali 4 és reggel 8 óra között tartott szolidaritási sztrájk nagyobb fennakadásokat nem okozott a vasúti közlekedésben, a MÁV adatai szerint a munkabeszüntetésben a dolgozók 0,5 százaléka vett részt. A 4 órás szolidaritási sztrájk alatt a vonatok 95 százaléka szállította az utasokat, a közlekedésre kijelölt 700 járatból 35 maradt ki.

- Egyre több a konfliktus a sztrájkoló és a nem sztrájkoló BKV-s alkalmazottak között. Egyes szakszervezeti vezetők szerint a villamos- és a HÉV-vezetők dolga a legnehezebb a sztrájk alatt, mert ők kapják a legtöbb "beszólást" az utasoktól, és ugyanakkor sztrájkoló kollégáiktól is, akik szidalmazásokkal, rábeszélésekkel próbálják munkabeszüntetésre bírni a őket. Gyakran heves viták alakulnak ki a két tábor között.

- Biztonsági őrök védik a vezetőket a 6-os villamoson - tudta meg BKV-s szakszervezeti forrásból csütörtökön az MTI. A legforgalmasabb villamosvonalon, a 6-oson a biztonsági őrök a járművekre is felszállnak, és a vezetőfülke mögött vigyázzák a rendet. A szokásosnál nagyobb létszámban vannak jelen a metróaluljárókban és azok környékén a rendőrség járőrei is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!