4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben az RTL Klub új sorozata, A mi kis falunk nagyon komoly nézettséget ért el az első adásával, a csatorna más műsorai nem igazán brillíroznak.

Az RTL Klub sajátgyártású sorozatai viszonylag jól teljesítettek az elmúlt időben, hiszen a két hete búcsúzó Válótársak is a csatorna átlagos közönségarányánál jobban teljesített. Most azonban olyan típusú tartalmat, nevezeten vígjátékot tűztek műsorra, ami a nagy kockázat, nagy nyereség kategóriába sorolható. Több csatorna próbálkozott az elmúlt években könnyed műfajjal, de olyan produkció, ami tartósan a képernyőn tudott volna maradni, nem született az elmúlt másfél évtizedben.

Éppen ezért különösen izgalmas, hogy az új sorozatból mit tud kihozni az RTL, ahogy az sem érdektelen, hogy a közönség részéről milyen fogadtatásban részesül. A népszerűség és a minőség persze korántsem állnak szoros kapcsolatban, elég a (magyar) mozis nézettségi listákat megnézni, ahol Adam Sandler, Ben Stiller vagy éppen Rob Schneider vígjátékaira gondolni, amelyek sokszor alpári, vagy nagyon egyszerű poénokkal érnek el komoly sikereket. Ami a mi kis falunkat illeti, itt is hasonló a helyzet, legalábbis az első rész alapján. Hiába próbált a sorozat címe Hrabalra művére és Menzel filmjére utalni, az új sorozat finoman szólva sem az a szint. Sőt, elsőre még az előképnek tekinthető Üvegtigris nívójához is felfele kellene mozdulni, bár az alkotó Kapitány Iván révén, aki a legendás büfé köré épülő filmeket is jegyzi, valószínűleg ez még megugorható szint.

A fanyalgó kritikák ellenére a sorozat nagyon bekezdett, és az RTL Klub szerint minden várakozást felülmúló nézettséggel indult. A 18-49 éves korosztály és a teljes lakosság körében is ez volt a legnézettebb műsor az 5. héten. A kereskedelmi célcsoportban 33,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a teljes lakosságot nézve 30,3 százalékot. A mi kis falunk sikerét erősíti az is, hogy csaknem 40 ezren nézték vissza az első részt digitális platformokon, és a vasárnapi ismétlés is kiugróan magas, 9,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében.

Bár a nézettségi lista élmezőnyében az új sorozat mellett a szokásos hétköznapi műsorokat (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest, Fókusz, Híradó) találjuk, ezek azonban a korábbiaknál kisebb nézőtáborral és közönségaránnyal büszkélkedhetnek. Így hiába volt kiugróan erős a csütörtök este egy része, heti átlagban nem tudott erősödni az RTL.

A vetélytársak közül a TV2, illetve annak kábelcstornája, a Super TV2 volt amely ismét kimagasló teljesítményt tudott legalább egy műsor erejéig nyújtani. Újabb rekord született ugyanis a kábelműsorok nézettségi mérésében, soha nem néztek még annyian ilyen csatornát, mint vasárnap este, amikor a Sztárban Sztár + 1 kicsi fináléját több mint 870 ezren követték nyomon. A finálé a teljes lakosság, a 18-59 és a 18-49 évesek körében is magabiztosan nyerte műsorsávját, megelőzve a nagycsatornák kínálatát is. Mindhárom célcsoportban 20 százalékhoz közeli közönségarányt ért el a műsor, vagyis a készülékek előtt ülők majdnem ötöde nézte a szórakoztató show utolsó adását. Egyébként a formátum az egész évad alatt magas teljesítményt nyújtott, a kilenc adás átlagosan közel 770 ezer fős nézettséget és 16,6 százalékos közönségarányt ért el a teljes lakosság körében. Az összes élőshow adásideje alatt a Super TV2 volt a legnézettebb csatorna a teljes lakosság körében.

Ha nem is szárnyalt, de némileg javított a köztévé versenye, A Dal. Az Eurovíziós Dalverseny hazai válogatójaként is funkcionáló műsor a kereskedelmi célcsoportban közelített a 10 százalékos közönségarányhoz, míg a teljes lakosságban bőven át is lépte azt. Ennek köszönhetően egyébként a szombati napon a szokottnál gyengébb számokat ért el az RTL Klub és a TV2 is.

Összefoglalva az 5. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub (16,9% SHR) helyben járt, javítani tudott ugyanakkor a TV2 (10,1% SHR). Maradt fej-fej mellett a két RTL-es kábelcsatorna, a Cool (4,5% SHR) és a F+ (4,5% SHR). A Viasat3 (2,9% SHR) megismételte az egy héttel korábbi átlagát, ahogy a Duna TV (2,4% SHR) is ott folytatta, ahol a negyedik héten abbahagyta.


mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!