Ötéves mélypontjára zuhant a hirdetéstechnológiai start-upok finanszírozási aktivitása - írja a Financial Times a saját CBInsight nevű indexére hivatkozva.
Az adtech-szektorban tavaly 343 kockázati tőkebefetetés történt, ami 17 százalékos csökkenést jelent a 2015-ös 414-hez képest. A bevont tőke mennyisége is radikálisan esett: a tavalyelőtti 3,2 milliárd dollárról 2016-ban 2,2 milliárdra. 2016 utolsó negyedévében ötéves mélypontra, 69-re esett a kockázati tőkeügyletekbe bevont cégek száma.
Pénz másnak nem terem (wordstream.com)
Mindez mutatja, hogy a Google és a Facebook duopóliuma mellett nem nagyon van tér mások számára. A Digital Content Next (amely olyan kiadókat képvisel, mint a New York Times vagy éppen a Financial Times) vezérigazgatója, Jason Kint elmondta, hogy az adtech szektor Google-on és Facebookon kívüli része 3 százalékot csökkent a tavalyi év első felében, és éppen a két kaliforniai óriás szívta el a szektor többi szereplőjétől ezt a részt.
A két mamutcég az összes online hirdetési bevételek 75 százalékát gyűjti be, legalábbis a tavaly júniusban publikált Internet Trends szerint. Az Egyesült Államokban még durvább a helyzet: itt 2016 első negyedévében minden neten elköltött 1 dollárnyi hirdetésből 85 cent megy a két techóriásnak.
mfor.hu