2p

A két kaliforniai óriáscég az olvasók figyelmét és az online hirdetéskiszolgálási piacot is uralja.

Ötéves mélypontjára zuhant a hirdetéstechnológiai start-upok finanszírozási aktivitása - írja a Financial Times a saját CBInsight nevű indexére hivatkozva.

Az adtech-szektorban tavaly 343 kockázati tőkebefetetés történt, ami 17 százalékos csökkenést jelent a 2015-ös 414-hez képest. A bevont tőke mennyisége is radikálisan esett:  a tavalyelőtti 3,2 milliárd dollárról 2016-ban 2,2 milliárdra. 2016 utolsó negyedévében ötéves mélypontra, 69-re esett a kockázati tőkeügyletekbe bevont cégek száma.

Pénz másnak nem terem (wordstream.com) 

Mindez mutatja, hogy a Google és a Facebook duopóliuma mellett nem nagyon van tér mások számára. A Digital Content Next (amely olyan kiadókat képvisel, mint a New York Times vagy éppen a Financial Times) vezérigazgatója, Jason Kint elmondta, hogy az adtech szektor Google-on és Facebookon kívüli része 3 százalékot csökkent a tavalyi év első felében, és éppen a két kaliforniai óriás szívta el a szektor többi szereplőjétől ezt a részt. 

A két mamutcég az összes online hirdetési bevételek 75 százalékát gyűjti be, legalábbis a tavaly júniusban publikált Internet Trends szerint. Az Egyesült Államokban még durvább a helyzet: itt 2016 első negyedévében minden neten elköltött 1 dollárnyi hirdetésből 85 cent megy a két techóriásnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!