3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vészesen közeledik az idő, amikor lejár a MySpace és a Google közti reklámokról szóló szerződés, így könnyen előfordulhat, hogy az MTV zenei csatorna tulajdonosa, a Viacom újra megpróbálja felvásárolni a közösségi oldalt és egyesítené a tévével - írja a breakingnews.com.

Négy évvel ezelőtt sokáig úgy tűnt, hogy a Viacom tulajdonosa, Summer Redstone veheti meg a MySpace közösségi oldalt, azonban az utolsó pillanatban Rupert Murdoch elhappolta előle, így a News Corp kezébe került. Most a jelek szerint újabb felvásárlási lehetőség van a láthatáron, lehet, hogy másodszorra sikerrel jár a Viacom.

Jövőre lejárnak a reklámszerződések


A pletykát az táplálja, hogy jövőre lejár a News Corp és a Google közötti szerződés, ami évente 300 millió dolláros reklámbevételt biztosított a MySpace tulajdonosának. Murdoch 2005-ben 580 millió dollárért vette meg a céget, az elmúlt négy évben ez az összeg már kétszeresen is megtérült a reklámbevételeknek köszönhetően, ha nem számítjuk az oldal működési költségeit.

A MySpace fő problémája, hogy legnagyobb rivália, a Facebook egyelőre jobban áll a versenyben, így vélhetően a reklámbevételekből is nagyobb arányban szeretne részesedni. Ennek köszönhetően viszont vélhetően nem tudnának hasonlóan előnyös szerződést kötni a Google-lal, ezért reális lehetőség a MySpace eladása.

A múlt hónapban a svájci UBS elemzői már azt is megkérdőjelezték, képes lesz-e a MySpace növelni bevételeit. A cég már most igyekszik felkészülni arra, hogy lassan lejár a reklámszerződése, ezért erőteljes megtakarításba kezdett. Ennek jegyében elbocsátották amerikai dolgozóik 30 százalékát, a nemzetközi részlegeknél pedig az emberek kétharmadát.

Presztízskérdést csináltak belőle

Summer Redstone egyébként már 2005-ben is presztízskérdést csinált a MySpace felvásárlásából, a sikertelen üzlet után ki is rúgta a Viacom vezérigazgatóját, aki korábban abban bízott, hogy 500 millió dollárért megvehetik a közösségi oldalt. Egy 2006-os interjújában megalázónak nevezte a Viacom vezére, hogy alulmaradt Murdoch ellenében a felvásárlási harcban.

Azonban a hírek szerint a Viacom nem elsősorban a közösségi oldal miatt venné meg a MySpace-t, hanem azért, mert tökéletesen passzolna portfóliójába, például jól össze lehetne hangolni az MTV-vel. Ebből a szempontból a Viacom előnyben van a News Corp-pal szemben, hiszen náluk kevésbé lehetne kihasználni a hasonló lehetőségeket.

A MySpace legfőbb profilja ugyanis az indulástól elkezdve az, hogy különböző zenekarok létrehozzák saját profiloldalukat, ahol többek között zenéket és információkat oszthatnak meg a rajongókkal. Itt lehetne összekapcsolni az oldalt a zenecsatornával, közösen több lehetőségük lenne az érvényesülésre.

A lehetséges felvásárlási árról egyelőre nem sok hír van, Redstone korábban 1,5 milliárd dollár körüli összegről beszélt. Az valószínű, hogy Murdoch sem akar veszteséggel kiszállni a vállalkozásból, azonban annak ismeretében, hogy jövőre lejár a szerződés a Google és a MySpace között, ez az ár kicsit magasnak tűnik.

Beke Károly

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!