4p

Legtöbbször a google.hu-ra látogattak januárban a magyar internetezők, utána az iwiw.hu következik, mögötte pedig a startlap.hu lohol. A webhelyeken eltöltött időt tekintve is a google.hu vezet, méghozzá toronymagasan: az internetezők több mint másfélszer annyi időt töltöttek a keresőszájton, mint a második helyezett közösségépítő oldalon. Az első ötbe csak egy angol nyelvű oldal került be, a youtube.com. Előkelő helyen állnak a Microsofthoz köthető oldalak is: a microsoft.com a hetedik, a live.com pedig a kilencedik. Mfor.hu háttér.

Jobban figyelnek (Mfor-montázs)

A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary által készített gemius/Ipsos Audience online közönségmérés eredményei alapján az év első hónapjában a google.hu volt Magyarországon a legnagyobb látogatottságú oldal, közel 2,9 millióan keresték fel legalább egyszer január folyamán.

A  Youtube a legjobb angol nyelvű oldal

A valós felhasználószám alapján készített rangsorban a kereső, levelező, térkép és egyéb szolgáltatásokat tömörítő nemzetközi webhelyet az iwiw.hu követi 2,6 millió látogatóval, a harmadik helyen pedig a starlap.hu található 2,2 millió valós felhasználóval. Ezeken az oldalakon kívül egyedül a freemail.hu lépte még át ebben a hónapban a kétmilliós látogatottsági küszöböt.

A látogatottság mellett fontos információ a webhelyekről, mennyi időt töltenek el ott az ezeket felkeresők a tartalmat böngészve. Ebből a szempontból az első három helyen nincs változás, a negyedik helyen azonban már az index.hu áll. A legnagyobb öt hálózat látogatottsági rangsorban az Origo-csoport, a Google, a Sanoma-csoport, az Adaptive Media és az Index-csoport. A hárommilliós látogatottsági határt januárban egyedül az Origo portfóliója lépte át.

A nem magyar nyelvű oldalak közül a Youtube áll a legjobb helyen, a videómegosztó oldal az ötödik legnépszerűbb volt januárban. Érdekes, hogy a Microsofthoz köthető webszájtok sem szerepelnek rosszul: a microsoft.com a hetedik, a live.com a kilencedik, az msn.com pedig a tizennegyedik a rangsorban. Előkelő helyezéseiknek egyik oka, hogy a Windows operációs rendszer telepítése után a programba épített böngésző egyből ezeket az oldalakat nyitja meg, ráadásul sokan még ma sem állítanak be másik kezdőlapot, mondta az mfor.hu-nak Kovács Márton, a Szonda-Ipsos kutatásvezetője.

A magyar videómegosztók hátrébb állnak

Szerinte ugyanakkor az is közrejátszik a jó pozíciók elérésében, hogy a cég egy-egy ingyenes program - például médialejátszó-frissítés - letöltésekor egyik oldaláról a másikra irányítgatja a látogatókat, és így valamennyi oldalán növeli a látogatószámot. A Messenger használatából fakadó látogatottság is egyre inkább megjelenik az adatokban, ahogy a felhasználók képeket, fájlokat osztanak meg egymással a Live Spaces szolgáltatás segítségével - mondta Kovács Márton.

Nem kell meglepődni azon sem, hogy az első ötbe csak a Youtube került be angol nyelvű oldalként, állítja a kutatásvezető: "Bár nemzetközi trendekről nincs információm, de azt gondolom, hogy mindenhol hasonló lehet a helyzet. Alapvetően a helyi témájú és nyelvű tartalmakat olvassák szívesebben a látogatók." Ez egyébként - úgy tűnik - pont a videómegosztókra nem feltétlenül igaz: az Index-csoporthoz tartozó Indavideo a huszadik helyezett, míg a T-Online érdekeltségű videa.hu a negyvenegyedik.

Érdekes viszont, hogy a Videán majd ötszázezer órát töltöttek összesen a netezők januárban, míg az Indavideón alig több mint háromszázharmincezret. A Youtube ebben a tekintetben is vitte a pálmát: a magyar felhasználók összesen kétmillió-háromszázezer órát voltak ezen a szájton. Az amerikai videómegosztó a látogatószám-növekedési versenyt is megnyerte: decemberhez képest 117 százalékkal nőtt, az Indavideo 114 százalékkal, míg a Videa 93 százalékkal.

Az is látszik, hogy egyre "modernebbek" a hazai internetezők, a Blog.hu látogatottsága ugyanis decemberhez képest 126 százalékkal emelkedett és így az oldal a 18. helyet foglalta el.

A szintén internetes naplók közzétételére használható Blogter.hu 124 százalékkal növekedett, viszont 630 ezres látogatottságával csak a 32. helyen áll. A freeblog.hu kilencven százalékos növekedést produkált, és majd 670 ezres látogatottságával a 28. helyen található.

Kovács Márton szerint a blog.hu emelkedése alapvetően annak köszönhető, hogy ezt az oldalt már mérőkóddal is mérik a kutatásban, illetve ezt az adatot felhasználhatják a súlyozáshoz is, tehát pontosabb információk állnak rendelkezésre mint korábban. Úgy véli, a növekedéshez hozzájárul a blogírás és -olvasás további terjedése is, hiszen a másik két oldal egyaránt havi félmillió látogató felett jár.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!