3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban már az internetes marketingpiac közel felét teszi ki a keresőmarketing útján történő hirdetés. Hazánkban is egyértelműen megfigyelhető a növekvő tendencia, igaz az arány jóval kisebb, még akkor is, ha 2006-ban minden eddiginél nagyobb mértékben nőtt a piac mérete.

2006-ban listaáras adatok szerint 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, melyből a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online reklámpiac 5,1 milliárd forintos volt. Internetes reklámra 70 százalékkal költöttek többet 2006-ban a megelőző évi ráfordításoknál. A rendkívül magas növekedésben valószínűleg kulcstényezőt jelentett a tavalyi németországi foci-vb mellett az országgyűlési választásokhoz kapcsolódó politikai kampányok - írja az Etarget sajtóközleményében.

Magyarországon az online reklám, és így a keresőmarketing is még gyerekcipőben jár az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel az ebben a marketingeszközben rejlő lehetőségeket. A piac felépítése itthon eleve kettős. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresők felületein megjelenő hirdetéseket veszik bele a keresőhirdetés fogalmába. A keresőmarketing két nagy ágával, a keresőoptimalizálással és a keresőhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.

Magyarországon a legnagyobb keresőhirdetési rendszerek az Etarget és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után listaáron hozzávetőlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhető a tavalyi évben - jelezte Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője.

KKV-k és multik egyaránt alkalmazzák

A keresőmarketing lehetőséget nyújt a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdető. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt a hatékony és könnyen nyomon követhető módszert. Itthon még ágazatspecifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz, ilyen a pénzügyi szektor és az autóipar.

A 2007-es esztendő mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bővülést hoz. Elsősorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektől eshetnek el. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós főműsoridőben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezők. Ugyan Magyarországon lassulhat az idei növekedés üteme a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések hatása miatt, hiszen a vállalkozások költséget csökkentenek, s ez alól minden bizonnyal a marketingkommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!