2p

Rekordmennyiségű panasz érkezett az elmúlt évben a megjelent hirdetésekkel kapcsolatban. A reklámozást és hirdetőket felügyelő brit állami szerv (Advertising Standards Authority, ASA) 2005-ben 26 236 reklamációt fogadott, 3666-tal, 16 százalékkal többet, mint az előző évben. Azonban a hatóság mindössze 2241 panasz esetében intézkedett, az öt legtámadottabbal kapcsolatban egyáltalán nem.

A KFC gyorsétterem lánc Zinger crunch salátájának reklámja vált minden idők legtámadottabb hirdetésévé, 1671-en tiltakoztak 2005-ben ellene. Második helyen a Living TV végzett 650 panasszal, míg a harmadik és a negyedik helyre a Pot Noodle és a Mazda került 620 és 425 reklamációval.

A Living TV plakátján egy csoport vonzó leszbikus nő látható, a Pot Noodle egy zsebében szarvat tartó férfival reklámoz, míg a Mazda egy fehérneműt viselő modellel hirdeti autóit.

Az ASA nem támogatta minden esetben a nézők panaszait. "Csak azért, mert az emberek ellenszenvesnek találnak valamit, nem tilthatjuk be. Azt gondolom, meg kell találnunk az egyensúlyt aközött, mely esetekben állunk szemben ízléstelenséggel, és mely esetekben igazán komoly vádakkal. A legtöbb beérkező panasznál viszont csak sértettségről vagy félreértésről van szó"- mondta Christopher Graham, az ASA főigazgatója.

Panaszkodó versenytársak

"A 2004-es évhez képest a panaszok száma megnőtt. Ez azonban nem azért következett be, mert romlott a hirdetési színvonal, vagy mert a nyilvánosság támadóbbá vált"- mondta Lord Borrie QC, az ASA elnöke. "A vállalatok bepanaszolják versenytársaik hirdetéseit. Az ilyen jellegű reklamációk az összes panasz 10 százalékát teszik ki, 2003-ban mindez csupán 3 százalék volt."

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!