2p

A Swatch svájci óraipari csoport azt jelentette, hogy forgalma az idei első félévben 13 százalékkal nőtt, nyeresége viszont 23,6 százalékkal, mivel a nagyobb profitot biztosító luxusórák iránti kereslet megugrott. A csoporthoz tartoznak olyan luxusmárkák, mint a Breguet, a Blancpain, a Glashütte vagy az Omega.

A Swatch illetékese jelezte, hogy az idei évre tartós eredménynövekedésre számít, vagyis az óraipari csoport újabb rekordokat írhat üzleti könyveibe a tavalyi rekordok után.

Mint közölték, a legjobban a legdrágább órák eladása fejlődik. Ezt némi meglepetéssel tapasztalták, mivel politikailag bizonytalan időszakokban, a háborúk vagy a terrorista merényletek árnyékában a fogyasztók általában hajlamosak óvatosabban költeni.

Ám ez ezt is jelenti, hogy például az úgynevezett vámmentes boltok forgalma megnő, s ezekben a luxuscikkeket szívesen keresik. Emellett a nemzetközi gazdaságban a vásárlók jó híreket hallhatnak: ismét lendületben van az amerikai és a nyugat-európai gazdaság. Ez utóbbi hírek stimulálják a drága dolgok vásárlását, így a luxusórákét is.

Nem véletlen, hogy a svájci óraexport 15 és fél százalékkal lendült fel, s miközben a kereslet a 125 eurónál olcsóbb órák iránt inkább visszaesik, a 2 ezer euró közelében lévő óráké fellendül. Az idén 30 százalék körüli ez a növekedés.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!