54 százalék jut a legnépszerűbb fekete teára, piaci részesedése azonban 8 százalékponttal csökkent az előző évhez képest. Dinamikusan fejlődik viszont a valódi gyümölcstea értékesítése, de emelkedik a gyógyhatású tea iránti kereslet is. Előbbi 4 százalékponttal növelte részarányát a mennyiségi forgalomból 16 százalékra, utóbbi pedig hárommal 22 százalékra.
A filteres teák döntő fölénye (89 százalék) jellemzi a kiskereskedelmet. A legkedveltebb teák négy legnagyobb szegmense filteres, listavezető a hagyományos fekete, majd a gyümölcsízű fekete következik, a gyógyhatású, valamint a valódi gyümölcstea.
A fogyasztói átlagárak a hagyományos fekete teánál stagnálnak, míg a többi szegmensben kis mértékben (4 százalékkal) emelkedtek tavalyhoz képest.
Gyógyteát inkább patikákban veszünk
A tea beszerzési helyei egyre inkább a modern, nagy eladóterű bolttípusok. A hiper- és szupermarketek valamint diszkontok együttes piaci részesedése a mennyiségi eladásokból 54-ről 59 százalékra nőtt egy év alatt. Ennél is magasabb a zöld tea 65 és a valódi gyümölcstea 80 százalékos részaránya. A lakóhely közeli boltok részaránya hagyományos fekete teából haladja meg a bolttípus összes tea-eladásainak átlagát.
A gyógyhatású tea értékesítésében nagy szerepet játszanak a patikák. Részesedésük 23 százalék 2005 augusztusa és 2006 júliusa között, ami az előző hasonló periódus mutatójától 4 százalékponttal marad el.