3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közép-Kelet-Európában és Ázsiában az új piacokra történő sikeres belépés csak a gyors alkalmazkodásra képes, folyamatosan megújuló termékkínálattal rendelkező vállalatoknak sikerülhet – derül ki a PricewaterhouseCoopers aktuális tanulmányából. Bár Magyarország makroökonómiai mutatói lassabban javulnak, mint a szomszédos új tagállamoké, a jelenlegi uniós gazdasági trendekhez viszonyítva hazánk teljesítménye továbbra is jónak számít.

A jelentés a két régió legmagasabb növekedési potenciáljával rendelkező 20 országát mutatja be, melyek: Kína, India, Indonézia, Dél-Korea, Malajzia, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Tajvan, Thaiföld, Vietnám, Bulgária, Csehország, Magyarország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Szlovénia és Törökország.

A tanulmány szerint a magas növekedési ráta és a folyamatosan csökkenő infláció miatt Magyarország az egyik legsikeresebb gazdaság Közép-Európában. Bár Magyarország makroökonómiai mutatói lassabban javulnak, mint a szomszédos új tagállamoké, a jelenlegi uniós gazdasági trendekhez viszonyítva hazánk teljesítménye továbbra is jónak számít.

A bérek és azok vásárlóerejének növekedésével jelentősen emelkedett a magyarországi kiskereskedelmi forgalom. 2004-ben is folytatódott a nagyméretű bevásárlóközpontok fölénye, hiszen a napi fogyasztási cikkek forgalmának 22 százalékát adták a hipermarketek. Az élelmiszerek tekintetében a bevásárlóközpontok szerepe - köszönhetően a vidéki városokban történő terjeszkedésnek - még nagyobb (26 százalék). 2001-ben az öt legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi cég a piac 48 százalékát, míg egy évvel később már 51 százalékát uralta. Ez az érték a jövőben várhatóan tovább emelkedik.

A vásárlás feltételeinek változása a vásárlási szokásokat is meghatározza. Egyre több bolt tart nyitva hosszabb ideig, így sokan este járnak vásárolni, a hipermarketek többsége pedig a hét minden napján várja vásárlóit.

A háztartási és kerti felszerelések, valamint a bútorok iránt egyre magasabb az érdeklődés, főként a Praktiker, az OBI (Tengelman), a BRICOstore, valamint a KIKA és az IKEA üzleteiben. A háztartási és fogyasztói elektronikus termékek ára az Electroworld 2003-as nyitását követően esett. A verseny kiéleződéséhez nagymértékben hozzájárult, hogy egy évvel később egy újabb Metro leányvállalat, a Saturn is megjelent a magyar piacon.

Az elektronikus kereskedelem (B2B és B2C) továbbra is kezdeti stádiumban van Magyarországon. Az interneteléréssel rendelkezők száma 20 százalékkal ugyan emelkedett, de még így sem éri el a közép-kelet-európai régió átlagát.

A fejlődés ellenére a magyar piac még mindig nagyon árérzékeny, ami főként az olcsó termékekre specializálódott diszkontáruházaknak kedvez. A márkahűség jelentősége még mindig messze elmarad a nyugat-európai átlagtól, de az árérzékenység miatt még a közép-kelet-európai értéket sem éri el.

A felsorolt országok közül hét - Kína, India, Vietnám, Törökország, Oroszország, Románia és Bulgária - kiemelt figyelmet élvez a kiskereskedelemben és a fogyasztási cikkek piacán befektetni szándékozó vállalatok körében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!