2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagysebességű vasúti szerelvények tervezésére, gyártására és marketing tevékenységére írt alá stratégiai és ipari együttműködési megállapodást az ALSTOM és az AnsaldoBreda, a Finmeccanica Csoport vállalata. A megállapodás kiterjed az új európai interoperabilitási szabványoknak megfelelő, nagyon nagy sebességű (300 km/h fölötti), valamint a nagysebességű (250 km/h) vonatokra egyaránt.

A megállapodásnak része a nagyon nagy sebességű vonatok közül az AGV, a fejlesztés alatt álló új, innovatív vasúti szerelvény. Az AGV az ALSTOM nagyon nagy sebességű vasúti vonalakon működő távolsági közlekedéshez kifejlesztett technológiai platformjára épül. A TGV Duplex (emeletes, nagyon nagy sebességű szerelvény) nem része a megállapodásnak. A nagysebességű piaci szegmensben a megállapodás kiterjed az új PENDOLINO vonatokra, az ALSTOM által gyártott billenőszekrényes szerelvényekre, amelyek nagy sebességgel képesek haladni a hagyományos vasúti pályák kanyarjaiban is, valamint az AnsaldoBreda Holland-Belgium elnevezésű vasúti szerelvényeire is. Az ALSTOM és az AnsaldoBreda minden új vasúti szerelvénye megfelel majd az új európai interoperabilitási szabványok előírásainak - áll az ALSTOM sajtóközleményében.

A vasúti szerelvények a két partner gyáraiban, együttműködésben készülnek majd. A kooperációban az ALSTOM olaszországi gyárai közül a Saviglianoban és Sestoban, az AnsaldoBreda gyártóközpontjai közül pedig a Pistoiában és Nápolyban található egységek vesznek részt. Ezen túlmenően az ALSTOM La Rochelle-i, Le Creusot-i és Tarbes-i gyártó egységei is részesei lesznek az együttműködésnek. A két cég új stratégiai együttműködéséből származó első közös vasúti termékek 2009 elején állnak majd forgalomba.

Ez a megállapodás mindkét partner számára kiemelkedő jelentőségű, hiszen a nagysebességű vasutak gördülőállomány-piacának dinamikus növekedése várható, miután a nagysebességű vasúti közlekedésben érdekelt országok jelentős beruházásokat terveznek.

2000 és 2004 között a világ nagysebességű és szuperexpress vasúti piacának értéke (Japán nélkül) átlagosan évi 1,6 milliárd eurót ért, és 2008-ig várhatóan közel 50 százalékkal bővül majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!