1p

Az RTL Magyarország nyilvánosságra hozta, hogy 2007-óta a teljes televíziós állami reklámköltés hány százaléka landolt a csoportnál.

Az RTL-hez kerülő állami hirdetések aránya

Évenkénti bontás az állami költés százalékában mért aránya szerint (az éves költések összesítve tartalmazzák a kormányzati és EU-s kampányok összegeit, illetve az állami cégek, mint például a Szerencsejáték Zrt., a Budapest Bank, MKB Bank stb. költéseit is az adott évre vonatkozóan)

2007: 40,4%
2008: 40,3%
2009: 43,5%
2010: 41,1%
2011: 55,2%
2012: 58,7%
2013: 32,2%
2014: 8,6%
2015: 9,4%
2016: 4%

Jól látható, hogy 2012-ig jól ment a szekér, aztán utána hirtelen és látványosan bezuhantak az állami költések. A számokkal összefüggésben a Kreatív cikkében felidézi a listaáras reklámköltést mérő Kantar Media adatait, mely szerint az RTL az elmúl években alig, míg a TV2 egyre több állami hirdetést kapott.

Kedden a Media Hungaryn bemutatott tévés reklámtorta szerint az állami hirdetések a tévében 2015-höz képest 2,5-szeresére nőttek tavaly, vagyis ennek fényében egyre nagyobb a valószínűsége, hogy ezek a pénzek főként a TV2 Csoportnál és az MTVA csatornáinál landoltak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!