2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai BYD cég komáromi telephelyén alakítja ki az elektromos autóbuszok gyártásának első európai üzemét, amelyben majdnem 200 ember dolgozhat - közölte a társaság kedden az MTI érdeklődésére, megerősítve a Portfolio.hu információját.

A munkaerő felvételét szeptemberben kezdik meg, a gyártás beindítását 2016 végére tervezik. Az első lépcsőben az itt összeszerelt elektromos buszok alkatrészeinek harminc százaléka származna magyar beszállítótól, majd ezt az arányt hetven százalékra növelnék.

A gyár évente majdnem ezer busz gyártására lehet képes, a termelést az igények alapján futtatják majd fel. A BYD komáromi üzemét a magyar, illetve az európai piac kiszolgálására tervezi.

Megérkezett ez első felújított metrókocsi

A BYD elektromos busza rendelkezik európai típusengedéllyel, a járművet 25 nagyvárosban már kipróbálták. A tesztek után az amszterdami Schiphol-reptér 35 darabos flottát rendelt, a szintén holland Schiermonnikoog-sziget pedig teljes buszállományát a BYD elektromos buszaira cserélte.

A BYD 1995-ben jött létre, először újratölthető akkumulátorok, számítógépek és számítógép-alkatrészek előállításával vált ismertté. A vállalat 2003 óta van jelen az autóiparban, első elektromos busza 2010-ben gördült le a gyártószalagról, azóta több mint 10 ezer ilyen járművet állítottak elő. A BYD négy elektromosbusz-gyárral rendelkezik, amelyek éves gyártási kapacitása eléri a hétezer darabot.

A cég évente több mint félmillió járművet készít, termékeik között teljesen elektromos, illetve vegyes meghajtású járművek is megtalálhatók. A társaságcsoport jelenleg közel 180 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A BYD 2008-ban jelent meg Magyarországon, amikor megvásárolta a Komáromi Ipari Parkban a dél-koreai Mirae műanyag alkatrészeket festő, 18 ezer négyzetméteres gyárát. Az üzemet a Nokia kivonulása miatt bezárták, most azonban a buszgyár telephelye lesz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!