A várakozásokat meghaladó mértékben, mintegy negyven százalékkal bővült 2005-ben a magyar faktorpiac, amelynek forgalma majdnem elérte a 480 milliárd forintot. Fontos szerepet játszott ebben a belföldi faktoring, amelynek volumene közel 27 százalékkal nőtt. A fejlődés mögött a piaci szereplők számának emelkedése, illetve a nagyobb faktorcégek forgalmának ugrásszerű növekedése áll, nyilatkozta a Világgazdaságnak Csáki Ferenc, a Magyar Factor vezérigazgatója. Rédei Gabriella, a Magyar Factoringszövetség elnöke ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy Magyarországon még mindig jelentősen elmarad a faktoring aránya a lehetőségektől - különösen a nagy faktoringpiacokhoz viszonyítva.
A magyar faktorpiac legfontosabb szereplői - a Magyar Factor, a Global Factor, illetve az MKB Bank-, a Raiffeisen Bank- és a CIB Bank faktoringüzletága - jelentős növekedésről számoltak be mind a forgalom, mind az ügyfelek számát tekintve. A faktorpiac új szereplői, az Erste Faktor és a Budapest Bank, amelyek a tavalyi év közepén indították faktoring tevékenységüket, szintén komoly forgalmat bonyolítottak le. Negatívum ugyanakkor, hogy az átlagos fizetési határidők meghosszabbodtak, amelynek magyarázatát Csáki Ferenc abban látja, hogy az új piaci szereplők között vannak olyanok, akiknél a fizetési határidő 30 nap alatt van. Abban azonban az összes jelentős faktorcég egyetért, hogy idén a 2005-öshöz hasonló mértékű növekedés várható a szektorban - számol be a Világgazdaság.