3p

Hivatalból elrendelte a Csongrád Megyei Bíróság a Szeviép Zrt. felszámolását – közölte az MTI érdeklődésére csütörtökön Cseh Attila, a bíróság szóvivője.

A Szeviép Zrt. csődeljárása során nem jött létre csődegyezség, ezért a Csongrád Megyei Bíróság a jogszabályoknak megfelelően 2010. augusztus 13-án hivatalból elrendelte a cég felszámolását, a határozatot a Cégközlönyben közzétették – tudatta a bírósági elnökhelyettes. Az építőipari cég április 29-e óta állt csődvédelem alatt, utolsó csődegyezségi eljárását július 27-én tartották, amelyen a biztosítotti körbe tartozó pénzintézetek nem fogadták el a csődegyezségi ajánlatot.

A nyilvános cégadatok szerint 1,1 milliárd forintos jegyzett tőkéjű vállalkozás számos Szegeden és környékén jelenleg is folyó építési beruházásban vesz részt. A Szeviép Zrt. részese az M43-as autópálya második ütemét kivitelező Tisza M-43 konzorciumnak. A cég – a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint – szabálytalan szerződések alapján vett részt az autópálya első és második ütemének építésében, ahol alvállalkozóival szemben jelentős tartozásokat halmozott fel.

Az M43-as kivitelezésében résztvevő és ki nem fizetett alvállalkozók május 6-án demonstrációsorozatot kezdtek az épülő autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, járműveikkel lezárták a munkaterületet és a főút egyik sávját. Május 13-án pedig egy szakaszon elkezdték bontani az autópálya töltését. A NIF Zrt. ekkor kilátásba helyezte, hogy felbontja a második ütemet építő konzorciummal a kivitelezői szerződést.

Július 22-én tizenhat alvállalkozó szerződést írt alá az M43 autópálya második ütemét építő Tisza M-43 Konzorciumot vezető SEDESA S.A.-val a Szeviép Zrt.-vel szemben fennálló követeléseik megvásárlásáról. Június 4-én a szabálytalan alvállalkozói szerződés miatt a beruházó az első ütemet építő M43 Szeged-Makó Konzorcium esetében is megkezdte a szerződéstől való elállást. A NIF Zrt. június 18-án jelentette be, hogy a kivitelező kérésére módosul az M43-as autópálya második ütemének átadási határideje.

A Szeviép Zrt. részese a legforgalmasabb, 1-es számú szegedi villamosvonal felújítását végző A-SZ-E konzorciumnak is, amellyel szemben a beruházás több hónapos csúszása miatt a város önkormányzata 740 millió forintos kötbérigényt jelentette be. A követelés érvényesítése érdekében indított per július 9-én kezdődött el a Csongrád Megyei Bíróságon. A Szeviép Zrt. tagja a szegedi nyugati elkerülő út harmadik ütemét építő HSZ konzorciumnak is, a beruházásnak 2010 negyedik negyedévére kellene elkészülni, a Délmagyarország egy korábbi cikke szerint azonban június elején leállt a kivitelezés.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!