2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A testápoló szerek kiskereskedelmi forgalma mennyiségben nyolc, értékben hét százalékkal növekedett 2007 július-2008 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest. A Nielsen adatai szerint a piac mérete immár meghaladja az évi hétmilliárd forintot. Az arcápolók forgalma kilencmilliárd forint fölé emelkedett.

Az átlagos fogyasztói árak alig változtak. Amíg egy liter testápoló idén május-júniusban átlagosan 2997 forintba került, addig egy évvel korábban 2962 forintba, áll a társaság közleményében.

A beszerzés színhelye egyre inkább a vegyiáru szaküzlet. Amíg a bolttípusok közül egy évvel korábban még hipermarketben adták el a legtöbb testápoló szert, addig most már a drogéria vette át a vezetést. Az említett két kereskedelmi csatornára jut az eladott mennyiség közel háromnegyed része.

Az arcápolás kellékeinek kiskereskedelmi forgalma egyik évről a másikra nyolc százalékkal, több mint kilencmilliárd forintra emelkedett. Itt a drogéria mennyiségi részaránya már 75 százalék. A kategória értékben mért eladásainak kétharmada stabilan arckrémekre jut. Utánuk az arclemosók következnek 25, majd az arclemosók öt és a maszkok három százalékkal.

Az arcápolók átlagos fogyasztói ára év közben tükrözi a kereslet változásait. A karácsonyt megelőző időszakban a sok karácsonyi ajándékcsomag a bennük lévő premium termékekkel, és a kisebb kiszerelések iránti nagyobb kereslet némileg megnöveli az átlagárat, amely nyáron a legalacsonyabb. Idén május-júniusban egy kiszerelési egységet átlagosan 1174 forintért adtak el a boltokban, szemben a tavaly május-júniusi 1177 forinttal. Közben, november-decemberben felment 1267 forintra.

A kézápolók bolti forgalma mennyiségben három százalékkal csökkent. Értékben a négy százalék plusz azt jelenti, hogy a piac mérete 1,2 milliárd forint fölé került.

A test- vagy arcápolókhoz képest a kézápolók forgalma kevésbé koncentrált. A drogéria és hipermarket mellett a 401-2500 négyzetméteres csatornára is jut ugyanis 19 százalékos piaci részesedés.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!