3p

A Bugatti újabb mesterművet alkotott, amely a szakértők szerint a Veyront is felülmúlja. A Genfi Autószalonon mutatták be az új modellt.

A luxusautók kategóriájának egyik királya, a Bugatti járművei eddigi is a milliárdosok kedvencei voltak. Ha igazak azok a hírek, hogy a gyár a Veyronnál is jobb kocsit alkotott, akkor még a leggazdagabbaknak is várniuk kell majd az új modellre, hiszen a limitált szériás járműveket nem úgy ontja a vállalat, mint egy középkategóriás kocsit.

Magasan van a léc

A Bugatti Veyron luxuskocsiját sokan nem csak egy autóipari műremeknek tartják, hanem tudományos értelemben is kiemelkedő teljesítménynek. A márka tulajdonosa, a Volkswagen azonban azt szerette volna, ha a korábbinál is jobb kocsit tudnak kínálni a Bugatti név alatt. Hosszas fejlesztés után az idei Genfi Autószalon ismerhette meg a nagyközönség a Veyron utódját, amely a Chiron nevet viseli.

A Chiron lesz a világ leggyorsabb autója

Mint a vállalat elnöke, Wolfgang Durheimer hangsúlyozta, olyan autót akartak alkotni, amely minden szempontból túllép a 10 évvel korábban bemutatott elődjén. A közzétett adatok alapján ez több szempontból is sikerült. A legnagyobb "előrelépés" ugyanakkor az árcédulán történt, a Chiron ugyanis 2,4 millió euró lesz (744 millió forint), ami a duplája a Veyronnak.

Elképesztően erős motorral szerelik


Azért az is kijelenthető, hogy a motortérben elképesztő erők várnak arra, hogy szabadjára engedjék őket. A Chiron 1500 lóerős motorral rendelkezik, ennek segítségével 2,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. A végsebessége is döbbenetes, bár a gyár által beépített szabályzók miatt "csak" 420 kilométer/óra, miközben a motor teljesítménye alapján 500 körül lenne a csúcs.

Az 1500 lóerő egyébként 300-zal haladja meg a Veyron teljesítményét, pedig már az is igazi "csúcsragadozó" volt. A nagyobb teljesítmény megkövetelte azt is, hogy a karosszérián módosítsanak. A kocsi az elődjéhez képest kicsit alacsonyabb lett, ugyanakkor mind a szélessége, mind a hossza – igaz milliméterekkel – növekedett. Növelték a féktárcsák méretét is annak érdekében, hogy a lóerők vész esetén megzabolázhatók legyenek.

Az elektromos autóknál 1000 lóerő a csúcs

A vállalat első embere az értékesítés illetően optimista. A BBC-nek Durheimer úgy nyilatkozott, hogy 500 darabot szeretnének belőle eladni. Ebben az esetben a Chiron már nyereséget hozna. Az árcédula alapján talán magasnak tűnő értékesítési cél elérése egyébként nem lehetetlen, hiszen a vállalat már 170 autóra vett fel előrendelést.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!