Ez lehet a milliárdosok új játékszere


A Bugatti újabb mesterművet alkotott, amely a szakértők szerint a Veyront is felülmúlja. A Genfi Autószalonon mutatták be az új modellt.

A luxusautók kategóriájának egyik királya, a Bugatti járművei eddigi is a milliárdosok kedvencei voltak. Ha igazak azok a hírek, hogy a gyár a Veyronnál is jobb kocsit alkotott, akkor még a leggazdagabbaknak is várniuk kell majd az új modellre, hiszen a limitált szériás járműveket nem úgy ontja a vállalat, mint egy középkategóriás kocsit.

Magasan van a léc

A Bugatti Veyron luxuskocsiját sokan nem csak egy autóipari műremeknek tartják, hanem tudományos értelemben is kiemelkedő teljesítménynek. A márka tulajdonosa, a Volkswagen azonban azt szerette volna, ha a korábbinál is jobb kocsit tudnak kínálni a Bugatti név alatt. Hosszas fejlesztés után az idei Genfi Autószalon ismerhette meg a nagyközönség a Veyron utódját, amely a Chiron nevet viseli.

A Chiron lesz a világ leggyorsabb autója

Mint a vállalat elnöke, Wolfgang Durheimer hangsúlyozta, olyan autót akartak alkotni, amely minden szempontból túllép a 10 évvel korábban bemutatott elődjén. A közzétett adatok alapján ez több szempontból is sikerült. A legnagyobb "előrelépés" ugyanakkor az árcédulán történt, a Chiron ugyanis 2,4 millió euró lesz (744 millió forint), ami a duplája a Veyronnak.

Elképesztően erős motorral szerelik


Azért az is kijelenthető, hogy a motortérben elképesztő erők várnak arra, hogy szabadjára engedjék őket. A Chiron 1500 lóerős motorral rendelkezik, ennek segítségével 2,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. A végsebessége is döbbenetes, bár a gyár által beépített szabályzók miatt "csak" 420 kilométer/óra, miközben a motor teljesítménye alapján 500 körül lenne a csúcs.

Az 1500 lóerő egyébként 300-zal haladja meg a Veyron teljesítményét, pedig már az is igazi "csúcsragadozó" volt. A nagyobb teljesítmény megkövetelte azt is, hogy a karosszérián módosítsanak. A kocsi az elődjéhez képest kicsit alacsonyabb lett, ugyanakkor mind a szélessége, mind a hossza – igaz milliméterekkel – növekedett. Növelték a féktárcsák méretét is annak érdekében, hogy a lóerők vész esetén megzabolázhatók legyenek.

Az elektromos autóknál 1000 lóerő a csúcs

A vállalat első embere az értékesítés illetően optimista. A BBC-nek Durheimer úgy nyilatkozott, hogy 500 darabot szeretnének belőle eladni. Ebben az esetben a Chiron már nyereséget hozna. Az árcédula alapján talán magasnak tűnő értékesítési cél elérése egyébként nem lehetetlen, hiszen a vállalat már 170 autóra vett fel előrendelést.

mfor.hu




hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.