4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tucatnyi iparág izgulhat a felmérések szerint, amelyek termékeit vagy szolgáltatásait kerüli a legfiatalabb, már költőképes csoport.

Az ezredforduló környékén született generáció egészen más preferenciákkal és fogyasztási szokásokkal rendelkezik, mint a korábbiak. A statisztikák szerint emiatt számos cég és szektor jövője válhat kétségessé. A kutatások szerint nagyon sok olyan szolgáltatás és termék van, amelyet ez a generáció nem csak hogy kevésbé kedvel, mint az idősebbek, hanem szíve szerint tűzzel-vassal irtaná. Az érintettek számára pedig ez azt jelenti, hogy a fiatalokra a jövőben fogyasztóként aligha számíthatnak, tehát lassabb vagy gyorsabb sorvadás várhat rájuk.

A Business Insider gyűjtötte össze a veszélyeztetett cikkeket és szolgáltatásokat, amelyek között néhány egészen meglepőt is találunk.

Sör

Elsőre meglepőnek tűnik, de a milleniumi generáció nincs oda a sörért. A Nielsen legutóbbi felmérése szerint a sörfogyasztás hanyatlóban van az USA-ban, ami a fiatalok alacsonyabb vásárlókedvére vezethető vissza. Eközben a bor és az égetett szeszek piacán nem tapasztaltak hasonló változást. A helyzetet súlyosbítja, hogy egy 10 éves rossz trendet erősítenek a fiatalok, hiszen 2006 és 2016 között 10 százalékos volt a piac csökkenése az USA-ban.


"Didibárok", mint például a Hooters

A 18 és 24 év közöttiek számára a női mell (látványa) kisebb jelentőséggel bír, mint a 25 felettieknél. Éppen ezért az elsősorban "szájtátásra" és csak másodsorban étkezésre szolgáló vendéglátóipari egységeket jóval kevesebb fiatal keresi fel. A két leghíresebb lánc, a Hooters és a Twin Peaks üzleti számain mindez tükröződik is, hiszen az elmúlt néhány évben az éttermeik 7 százalékát bezárták, és az általános trend ellenére a forgalmuk nem növekszik. Ugyan a Hooters néhány éve megpróbálta átformálni a róla kialakult képet módosítva az egységek arculatán és a menüsoron, a számok azt mutatják, hogy kudarcot vallottak, hiszen mind a fiatalok, mind a nők körében tovább csökkent a vendégeik száma.

Gabonapelyhek

Némileg meglepő, de míg az ezredforduló környékieket megelőző korábbi generáció az átlagosnál egészségtudatosabb, és jelentős fogyasztója volt az immár kevesebb cukrot és egyre gyakrabban teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó pelyheknek, addig a fiatalok visszatérni látszanak a gyorséttermekhez. A piackutatók számai ezek alapján nem annyira meglepőek: annak ellenére, hogy minden korábbinál több amerikai reggelizik, a gabonapelyhek forgalma 5 százalékkal esett vissza az elmúlt öt évben.

Golf, konditerem

Két, Amerikában közkedvelt szabadidős sporttevékenységre épülő üzlet vélhetőleg megsínyli a fogyasztási szokások változását. A golf esetén már elkezdték megkongatni a vészharangot, miután a háború után született baby boomerek kezdenek rohamosan kiöregedni, viszont az ezredforduló környékén születettek nem lépnek a helyükre. Ha ennyire nem is súlyos a helyzet, de a konditermek térhódítása is megtorpanhat. Azt a statisztikák nem támasztják alá ugyan, hogy a korábbiakhoz képest kevesebbet mozognak a fiatalok, az viszont egyértelműen látszik, hogy ők nem nagy fitness- és konditermekbe akarják eltölteni az idejüket.

Saját lakás, pénzügyek intézése

A lakhatásról természetesen nem mondanak le. Ugyanakkor a fiatalok számára egyre kevésbé fontos, hogy saját tulajdonukba legyen az ingatlan, amelyben az idejük jelentős részét töltik. Mindez összefüggésben van az életstílus megváltozásával, de azzal is, hogy kitolódott az utóbbi időben a családi fészekből való elköltözés. A statisztikák szerint ugyanakkor a szülőktől való elválást követően sem jelent kiemelt prioritást az ingatlan vásárlása. Mindez a pénzügyi szektor számára komoly kihívást jelent, hiszen az egyik fontos bevételi forrás, a jelzáloghitelezés piaca kerülhet lejtőre. A bankok számára még ennél is nagyobb változást jelenthet, hogy az ezredfordulós generáció nem akar bankfiókokba járni, a pénzügyeit csak és kizárólag online hajlandó intézni. Mindez komoly átalakítást eredményezhet a mostani infrastruktúrában.

Felejtse el amit eddig a menzákról gondolt


Boltok, amelyek izgulhatnak

A saját ingatlan hiánya is előrevetíti, hogy jóval kevesebbet fognak az otthonuk felújítására költeni, így a barkácsáruház láncok forgalma is visszaeshet. A fiataloknak sem kedvük, sem igényük nincs arra, hogy fúrjanak-faragjanak, ami ezeknek az üzleteteknek nem jó hír.

Az öltözködésben és ruházati termékek vásárlásában is más ez a generáció, ami a ruházati láncok fogalmán is tükröződik. Míg az USA-ban hagyományosnak mondható boltokat, mint a Macy’s vagy a Sears messze elkerülik, addig a fast-fashion két legnagyobb szereplője, a H&M és a Zara komoly haszonélvezője a megváltozott fogyasztói szokásoknak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!