2p

Erősen károsítják az amúgy is gyenge magyar karórapiacot az időről időre feltűnő fantomvállalkozások, amelyek nagy tételben vásárolnak szerviz-, illetve szakmai háttér nélkül, s rendszerint az év végén terítik a portékát. Az évek óta gyengélkedő, 15-20 milliárd forintos piac azonban lassan magához tér, hiszen egyre többen engedhetnek meg maguknak drágább órákat - írja a Napi Gazdaság.

A szakértők szerint az ilyen vállalkozások elsősorban a szürkekereskedelmet erősítik, hirdetéseikkel pedig megtévesztik a fogyasztókat. Gyakran a márka listaárához képest 70 százalékos árengedményről beszélnek, ám a meghirdetett termékek egy része soha nem került Magyarországon hivatalosan forgalomba, illetve annyira régi a kollekció, hogy már a hivatalos forgalmazó sem tart hozzá alkatrészeket. Az ilyen termékek javítása rossz esetben lehetetlen, vagy annyiba kerül, mint maga az óra.

A magyar piacon a karácsonyi szezon az egyetlen időszak, amikor az óra-ékszer kereskedők nyereségre tehetnek szert. A teljes piac 15-20 milliárd körül teljesít évente. Ebben a legnagyobb szerepe a márkás óráknak van, a darabszámot tekintve azonban tizedannyit adnak el belőlük, mint az olcsó fajtákból - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!