3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Microsoft, Wal-Mart, Ford, Gap: négy nagy amerikai ikonikus márka, amely 2005-ben felkerült a legrosszabbul kommunikáló vállalatok listájára.

"Korábban soha nem fordult elő, hogy annyi vállalat küszködött volna marketingüzenete közlésével, mint amennyi a tavalyi évben" - fogalmazott az OKeefe Brands vállalat független márkatanácsadója. A cég idén immár negyedik alkalommal készítette el feketelistáját, amin azok a vállalatok szerepelnek, amelyek kommunikációjuk során jelentős bakikat követtek el. A tavalyi csapat éllovasa a Mircosoft volt.

A vállalat szpotjában dinoszaurusz fejjel ábrázolja a dolgozókat, így próbálva meggyőzni céges ügyfeleit, hogy itt az idő az új alkalmazások mielőbbi bevezetésére. A szakértő szerint a reklám sekélyes és egyáltalán nem működik, mivel a már meglévő ügyfeleket karikírozza ki a Microsoft. Nem tartják szerencsésnek, hogy őslénynek nézik a korábbi vásárlókat, ha nem vezetik be gyorsan a friss programokat.

Nem először szerepel a feketelistán a híres, hírhedt Wal-Mart. A cég ott hibázott, hogy reklámjában Beyonce szerepelt családja körében, amint karácsonyi ajándékaikat bontogatták.

A hirdetés hibájaként róják fel, hogy a vállalat nem kifejezetten az énekesnőhöz hasonló pénztárcájúakat kívánja megszólítani, így nem hiteles, ha a hírességgel reklámoz. "A Wal-Mart mindig is alacsony árairól volt híres. Jobban tenné a cég, ha ismét a régi, barátságos, alacsony árú vállalati imázzsal operálna" - tette hozzá a brandszakértő. Az OKeefe egyébként azt is hiányolja, hogy a Wal-Mart reklámjaiból eltűnt Mosoly Úr, aki a márka ikonjává nőtte ki magát a korábbi években.

Óriási baklövést követett el a Ford is tavalyi melegeknek szóló kampánya során. A szakértők szerint a legnagyobb hiba az volt, hogy a vállalat visszavonta, majd ismét elindította a hirdetéseket. Így nem csak a meleg közösségek körében, de a vallásos vásárlóknál is rossz pontokat szereztek, és mindkét oldalon ügyfelektől estek el. Egyesek szerint a Ford riválisának számító GM-nek is a listán lenne a helye, mivel a márka semmi egyedit sem mond a vásárlóknak.

A Gap azért színesíti a sort, mivel a ruházati termékeiről híres márka ideje korán megvált a televíziós hirdetésektől. A tavalyi szabadságolási időszakban már nem reklámoztak e felületen. "Annak ellenére, hogy a tévé jelentősége folyamatosan csökken, még mindig a marketing mix része" - fogalmazott a szakértő.

Az OKeefe nemcsak a rosszul kommunikálókat említi tanulmányában, hanem a jó munkát végzőket is. Ebből a sorból a Motorolát és az American Express-t említették a szakma ismerői.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!