2p

A beszerzési osztály emlegetésekor sok vezetőben a megrendelőlapokkal futkosó emberek képe merül fel. Akik a vállalati stratégia szintjén gondolkodnak, legfeljebb úgy tekintenek rájuk, mint akik a vállalat gemkapocs és radír igényeit hivatottak felmérni. A valóság viszont az, hogy az internetnek köszönhetően éppen a beszerzés a vállaltnak az a területe, amelyik képes rövid idő alatt radikális megtakarításokat elérni.

Sok vállalatnál radikális megtakarításokat értek el viszont az internetes rendszerek bevezetésével. Miután a kellő meghatalmazással rendelkező személyek tárgyalások során kialakították a beszállítók körét, elkészülhet a központi katalógus. A megfelelő adatokkal, fényképekkel, akár videó felvételekkel ellátott katalógus természetesen minden érintett gépéről könnyedén elérhető. A vállalat dolgozói vásárolhatnak a katalógusban nem szereplő tételeket is, de ezt minden esetben megfelelően indokolni kell. A gyakorlat azt mutatja, hogy mindez automatikusan 10 százaléknál nagyobb megtakarításhoz vezet.

Az internet bevezetése előtt az IBM-nél a beszerzések 30 százaléka származott a "vad", rendszeren kívüli vásárlásokból. Mióta az ajánlatok és a költségek online követhetők, egyszerűen és gyorsan ellenőrizhető, kik is szegik meg a szabályokat. Az IBM-nél a korábbi 30 napos beszerzési határidők 1 napra (!) csökkentek, a "vad" vásárlások pedig 0,6 százalék alá kerültek.

Tovább csökkenthetők a tranzakciós költségek, ha a vevő és az eladó egyaránt az internethez kapcsolódik. Ilyenkor a vásárló munkatársai egyszerűen válogathatnak az eladó standard katalógusában, majd a megfelelő áru megtalálása után azonnal meg is rendelhetik azt. (Mindez feltételezi azt, hogy a vevő és az eladó az árakat már korábban rögzítette.) A SAP az ilyen automatizált beszerzéseknek köszönhetően 80 százalékos megtakarítást ért el.

Tévedés volna azt hinni, hogy az internetes beszerzés csak a nagyméretű vállalatoknál alkalmazható. Szerény eszközigénye és egyszerű kivitelezhetősége, a standard katalógusok egyszerű megoldást kínálnak a kisvállalkozások számára is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!