2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete december 22-én hétfőn 24 órától felfüggeszti a több mint egy hete tartó gördülő vasutassztrájkot határozatlan időre - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ elnöke hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

A szakszervezet továbbra is ragaszkodik követeléseihez, és ha a sztrájkbizottság úgy látja, hogy elérkezett az idő, akkor újraindítja a sztrájkot. Gaskó István utalt arra, hogy a VDSZSZ hétfőn is tárgyalásokat folytatott a munkáltatóval, de nem jutottak előbbre sem az érdemi követelések, sem a még elégséges szolgáltatás ügyében.

A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta: a szakszervezet a békességet és a kompromisszumot keresi, és nem teheti meg, hogy az utóbbi napokban elhangzott kormánynyilatkozatok után bosszúból fenntartsa azt a helyzetet, amit az utazóközönség már nagyon nehezen visel, ezért döntöttek úgy, hogy december 22-én 24 órától felfüggesztik a sztrájkot.

A sajtótájékoztatón a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy keddtől teljes kapacitással működik a vasúthálózat, azt remélik, hogy az utasok el tudnak jutni karácsonykor szeretteikhez, és gyorsan feledni tudják azt a bosszúságot, amelyet az elmúlt kilenc nap sztrájkja okozott nekik.

A VDSZSZ december 14-én éjfél óta folytatja a februárban megkezdett, és már többször felfüggesztett sztrájkot.

A szakszervezet 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, amely bármikor felfüggeszthető és újraindítható. Azóta február 1-jén, február 4-7. között, február 25-én, április 7-én, valamint július 15-én sztrájkoltak.

A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. A szakszervezet továbbá - a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett - 10 százalékos többlet-bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Utóbb ez kiegészült a december 14-én hatályba lépett új menetrend visszavonásával, mivel az szerintük ellehetetleníti a személyszállítást.

A MÁV-társaságok jogszerűtlennek és közgazdaságilag megalapozatlannak tartják a VDSZSZ követelését. A MÁV Zrt. álláspontja szerint a privatizációs törvény nem teszi lehetővé a más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a MÁV Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!