4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly 432 ezerrel, 11,792 millióra csökkent az összes mobil előfizetések száma, míg az aktív előfizetőké 66 ezerrel, 10,931 millióra mérséklődött.

A közlemény szerint 2009-ben, a februári minimális emelkedést nem számítva, egyedül decemberben nőtt a teljes ügyfélszám, de akkor is jóval kisebb mértékben, mint egy évvel korábban: 2008 decemberében a növekedés 275 ezres, 2009 decemberében pedig 105 ezres volt.

Az elmúlt év folyamán így a 100 főre jutó előfizetések, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma a 2008. decemberi 121,83-as rekord értékről november végre 116,65-re csökkent, majd a mutató az évet 117,7-en zárta.

Decemberben a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 21,87 százalékról 22,07 százalékra, a Pannoné pedig 34,18 százalékról 34,52 százalékra emelkedett, míg a T-Mobile-é 43,95 százalékról 43,41 százalékra csökkent. A 2008 végi állapothoz képest piaci részesedését egyedül a Vodafone növelte, 1,03 százalékponttal, míg a T-Mobile részesedése 0,45 százalékponttal, a Pannoné pedig 0,57 százalékponttal csökkent.

A forgalmazásban résztvevők – azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók száma 2009 utolsó negyedévében folyamatosan emelkedett, ezen belül decemberben 219 ezerrel, így éves szinten ez a mutató a teljes ügyfélszámnál sokkal kisebb mértékben, alig 66 ezerrel csökkent: 2009. december végén összesen 10 millió 931 ezer kártya vett részt a forgalmazásban.

A forgalmazásban résztvevők száma alapján decemberben a Vodafone a novemberi 22,27 százalékról 22,54 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,64 százalékról 44,43 százalékra, a Pannoné pedig 33,08 százalékról 33,03 százalékra csökkent. Tizenkét hónap alatt a Vodafone piaci része 0,68 százalékponttal, a T-Mobilé 0,22 százalékponttal nőtt, a Pannoné pedig 0,9 százalékponttal csökkent.

Az elmúlt évet és a teljes piacot tekintve a Vodafone mintegy 30 ezerrel növelte az ügyfélszámát, míg az aktív előfizetőket nézve 60 ezerrel. A másik két szolgáltató a teljes piacot nézve több mint 200-200 ezer ügyfelet vesztett, míg az aktívakat nézve a Pannon előfizetői száma több tízezerrel csökkent, miközben a Vodafone mellett a T-Mobile is nyert 5 ezer új ügyfelet ebben a szegmensben.

Az NHH adatai szerint tavaly folytatódott a havi előfizetések arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. Az elmúlt év végén a teljes ügyfélszám 56,7 százaléka használt feltöltőkártyát, míg egy évvel korábban ez az arány még 61,2 százalékos volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.

Két évvel ezelőtt a pre-paid kártyák száma és a havi előfizetéseké is közel 600 ezerrel nőtt, míg tavaly a havi előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma 363 ezerrel emelkedett, a hívásfogadásra alkalmas feltöltő kártyák száma pedig 795 ezerrel csökkent 2008 végéhez képest. Így 2009 végén az előfizetéssel rendelkezők száma 5 millió 106 ezer volt az egy évvel korábbi 4 millió 743 ezer után. A hívásfogadásra alkalmas pre-paid kártyák száma a 2008 év végi szinthez képest 795 ezerrel 6 millió 686 ezerre esett.

A három mobilszolgáltató ügyfelei decemberben 6.148 számot, 2009-ben pedig 63.060 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 309.233 mobilszámot érintett.

A folyamatokról Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója elmondta, a társaság egyértelműen nyertese volt az elmúlt évnek. Hozzátette, a Vodafone elérte valaha legmagasabb magyarországi piaci részesedését, 22,07 százalékot, amit elsősorban néhány újonnan szerzett nagy céges ügyfélnek köszönhetnek.

Szerinte az előfizetői létszám alakulását az is befolyásolta, hogy a válság hatásra az ügyfelek érzékenyebbek lettek az árra, s a lakosság és a vállalatok a korábbiaknál kisebb összegű előnyök miatt is szolgáltatót váltottak.

Hozzátette, az idén, a teljes évet nézve megáll az előfizetői szám visszaesése, amit 2009-ben nagymértékben befolyásolt a munkanélküliség növekedése, illetve a lakossági és a vállalati fizetőképes kereslet csökkenése.

Beck György elmondta, értékben a mobilpiac forgalma az elmúlt évben 6-8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, s 2010-ben is hasonló visszaesés várható 2009-hez viszonyítva.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!