2p

Feltámadt az amerikai autópiac, és nyeli az ázsiai négykerekűeket.

Az amerikai autópiacon igencsak megnőtt a kereslet novemberben; éves szinten 13,6 millióra növekedett az új autó és könnyű haszongépjárművek eladása, ami éves csúcsnak felel meg.

A Toyota kezd magához térni

A legnagyobb mértékű értékesítési növekedést az ázsiai gyártók közül 29 százalékban a dél-koreai Hyundai (a Kia-val együtt) érte el, őt követi a japán Nissan 19 százalékkal, majd a Toyota 7,6 százalékkal, ellenben a Honda szállításai 6,7 százalékkal estek vissza a thaiföldi áradások miatt. A japán és dél-koreai autómárkák összesen 8,7 százalékos értékesítési növekedést értek el, és az ágazat nyeresége 13,9 százalékkal emelkedett, ami 2009 augusztusa óta nem látott keresletre vall.

A TrueCar.com elemzője, Jesse Toprak szerint a Toyota elfelejtheti az elmúlt balszerencsés évét, de 2012-ben új, nagyon erős riválissal kell szembenéznie Amerikában, a Hyundai-val. Hozzátette: a jelenlegi "robbanás" a keresletben 2012-ben már nem tartható.

A Chrysler az ász

Az amerikai gyártók között a Chrysler eladásai 45 százalékkal, a Ford eladásai 13 százalékkal, míg a General Motors értékesítése 6,9 százalékkal növekedett.

Európa az érem másik oldala

Az Atlanti-óceán innenső felén kevésbé derűs a kép; az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerdán szólította fel a régió politikai vezetőit, hogy sürgősen tegyenek lépéseket az európai gazdasági bizalom helyreállításáért.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!