4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Egy ideje számos eszközt bevetve keresi a buszvezetőket a fővárosi közlekedési társaság. Most egy új hirdetés jelent meg, mely a korábbinál kecsegtetőbb ajánlatot fogalmaz meg.

Az egy hónappal ezelőtti, fővárosi közgyűlés elé terjesztett dokumentum szerint 300 buszsofőr hiányzik a BKV kötelékéből, melynek megtalálására számos eszközt vet be a társaság. Ahogy arról mi is beszámoltunk, PR-cikkeket, kisfilmeket is bevet a klasszikus hirdetése mellett, a társaságon belül fejpénzt fizet annak az alkalmazottnak, aki beajánl valakit.

A klasszikus hirdetésekkel már hónapok óta lehet találkozni úgy az interneten, mint például a Lokál című ingyenes napilapban. Most azonban egy újabb, mind megjelenésében, mind tartalmában megújult hirdetés jöhet szembe az olvasóval. A régihez képest jelentős különbségek vannak a kínált feltételeket illetően.

  • Fizetett munkaviszony már a képzés alatt is
  • A oktatás után a kezdő autóbuszvezetők alap óradíja 1300 Ft (plusz pótlékok és jutalékok), azaz legalább nettó 200 000 Ft körüli havi jövedelem és mellé cafeteria
  • Ingyenes utazás a BKV járatain akár további két hozzátartozónak is
  • Vidéki munkavállalók számára munkásszállás
A régi hirdetés

Utóbbi két ajánlat az új hirdetésben is szerepel, a hatalmas különbség a kínált fizetésnél mutatkozik, hiszen már úgy fogalmaznak: "havi bruttó 400 000 Ft átlagfizetés".

Első gondolhatnánk, hogy a korábbi összeget bruttósították, így mégis csak jobban mutat, viszont a nettó 200 ezer forint nagyjából bruttó 305 ezer forintot jelent. Így tehát két dolog jöhet szóba:

  • a BKV megemelte a kínált fizetést,
  • vagy egyszerű "marketingfogásról" van szó és a bruttó 400 ezer forint pótlékokkal, egyéb juttatásokkal kiegészítve értendő. (A bruttó 400 ezer forint 266 ezer forint nettót jelent.)
Az új hirdetés

Kérdéseinket feltettük a BKV-nak is, a válasz pedig az utóbbi variációt erősítette meg:

"minden kezdő járművezető legalább nettó 200 ezer Ft-os jövedelmet hazavihet egy-egy ledolgozott hónap után, azonban járművezetőink ennél lényegesen magasabb jövedelmet is elérhetnek, így az elmúlt időszak átlaga bruttó 400 ezer Ft volt, melyet új hirdetéseinkben is megjelenítünk".

Hozzátették: a járművezetői munkakör bérezése egy meglehetősen bonyolult, pótlékolt rendszer, melyben az egyéni jövedelmek nagymértékben függnek a munkavállaló egyéni vállalásaitól, preferenciáitól (pl. munkavégzés ideje: hétköznap/hétvége/ünnepnap; délelőtt/délután/éjszaka, túlóra mértéke), illetve a feladat pontos jellegétől (pl. szóló / csuklós jármű vezetése, elsőajtós viszonylatokon teljesített munkaidő), továbbá az egyéni minőségi munkavégzéstől is.

Szerettük volna megtudni, hány buszvezető hiányzik még, a hiányzó létszámot pedig feltölthetőnek látják-e a 3-as metró felújításának kezdetére, amikor a pótlóbuszok forgalomba állítása miatt tetőzni fog a munkaerőigény. "A rendelkezésre álló információk alapján a legmagasabb teljesítményű időszak zavartalan lebonyolítása érdekében a jelenlegi létszám százas negyságrendben történő bővítésére van szükség" - tájékoztatott a közlekedési társaság.

Feszültséget okoz az új hirdetés

Az újabb hirdetésben szereplő fizetés feszültséget kelt a cégnél dolgozók körében - derül ki az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) közleményéből. Nemes Gábor, a szakszervezet elnöke szerint a fizetés mértékével nincs gond, hiszen úgy kell a BKV-nak úgy kell minden járművezető, mint egy falat kenyér. A gond az, hogy a régiek egy részének nincs ekkora fizetése, ezért azt hangoztatják, hogy ha az ő pénzüket nem emeli meg a cég az újak szintjére, akkor felmondanak. 

Ezért levélben kérték Bolla Tibor vezérigazgatótól, hogy közölje, mennyi régi dolgozónak van még 400 ezer forint alatt a havi bére. A szakszervezet egyben felszólítja a vezetőt, hogy sürgősen szüntesse meg a kritikus bérkülönbséget, mert az érintett sofőrök távozása tragikus következményekkel járhat - írta a VG.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!