2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kólaháborúból ugyan vesztesként került ki a Pepsi, ennél jobb dolog azonban nem is történhetett volna a vállalattal, mely 108 év után először tavaly decemberben előzte le nagy riválisát, a Coca-Colát.

Nyerésre áll a Pepsi, állítják piaci elemzők. A vállalat az elmúlt öt évben szárnyal a tőzsdén, miközben a Coca-Cola részvényei 30 százalékot zuhantak. Tíz évvel ezelőtt nem akadt volna szakértő, aki nem a Pepsit hozza ki vesztesként a két üdítőital-gyártó harcából. "A vállalat egyre jelentéktelenebbé válik, a jövőben egyre kevesebb figyelmet érdemel", fogalmazott tíz évvel ezelőtt az akkori Coke vezér, Roberto Goizueta a Fortune magazin hasábjain.

108 év után először az élen

A hátrányos helyzetet és a rossz pozíciót a Pepsi növekedésre használta, s elfordulva a kóla-piactól új lehetőségek után nézett. Ami egy évtizeddel ezelőtt még utópisztikus volt, mára valósággá vált: a Coca-Cola édes nedűje nem minden fogyasztói igényt képes kielégíteni. Egyre többen cserélik le a sötét szénsavas itókát sport- és energiaitalokra, melyek piacán az évek során jelentős befolyásra, s dominanciára tett szert a Pepsi.

"Elsőként ismerték fel, hogy a fogyasztói piac a szénsavmentes italok felé mozdult", fogalmazott a Beverage Marketing egyik vezetője, s míg a Coca forgalmának négyötödét még mindig a szénsavas üdítők adják, addig a Pepsinél 80 százalék körülhoznak az egyéb ital- és élelmiszermárkák. A Pepsi Aquafina nevű ásványvize az első az amerikai piacon, Gatorade energiaitala pedig 80 százalékos piaci részt tudhat magáénak a Coke Powerade-jével szemben (15 százalék).

A Pepsi legerősebb szegmense azonban nem az ital, hanem az élelmiszer. Az elmúlt tíz évben a Frito-Lay részleg, melynek termékei gyakorlatilag az USA minden chips-forgalmazójánál kaphatók, megszerezte az ország snack-piacának mintegy 60 százalékát. Egy elemző frappánsan a Pepsit már nem is italgyártóként aposztrofálta, hanem egy olyan élelmiszervállalatként, mely italokat is forgalmaz.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!