2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan enyhébb hatást gyakorol az európai légitársaságok pénzügyeire a jelenlegi izlandi vulkánkitörés, mint a tavalyi, elsősorban azért, mert e cégek most jobb állapotban vannak, mint egy éve, emellett jobb a cégek és az európai hatóságok közötti koordináció is - áll a Fitch Ratings kedden Londonban kiadott helyzetértékelésében, amely szerint a szektorra inkább az európai adósságválság jelent kockázatokat.

A nemzetközi hitelminősítő szerint a legrosszabb forgatókönyv - vagyis a tavalyihoz hasonló kiterjedésű európai légtérzárlat - az akkori tapasztalatokra épülő szakmai becslések alapján napi 150 millió euró körüli bevételkieséssel járna az európai légközlekedés egésze számára.

A Fitch azonban arra számít, hogy a hatás ezúttal valószínűleg korlátozott lesz, mivel az európai légi irányítási hatóságok és a kereskedelmi légitársaságok most várhatóan jobban együttműködnek a fennakadások minimalizálása végett.

Mindemellett a légi közlekedési ágazat 2010 második fele óta kilábalóban van a válságból: az európai légitársasági szövetség adatai szerint az értékesített utaskilométer-szám alapján mért teljes utasforgalom 5 százalékkal nőtt tavaly május és idén április között - áll a Fitch Ratings elemzésében.

A hitelminősítő szerint azonban ez a kilábalási folyamat nem mentes a kockázatoktól. Az európai gazdaság változatlanul törékeny állapota és  a folyamatos szuverén adósságpiaci feszültség azzal jár, hogy az európai légi közlekedési szektor fellendülési üteme jelentősen elmarad az ázsiai és az észak-amerikai légitársasági ágazatokétól.

Tekintettel erre, valamint a közel-keleti politikai nyugtalanságra és a repülőgép-üzemanyagok 2011 elején kezdődött meredek áremelkedésére, elképzelhető, hogy az európai légi közlekedési ipar akár 2012 elejéig is nettó veszteséges pozícióban marad, jóllehet a Fitch korábban azzal számolt, hogy az ágazat már "valamikor 2011-ben" ismét nyereségessé válik - áll a hitelminősítő keddi londoni elemzésében.

A Fitch Ratings szerint még korai lenne jóslatokba bocsátkozni az újabb vulkánkitörés okozta lehetséges pénzügyi károkról. A hitelminősítő mindazonáltal azzal számol, hogy legfeljebb átmeneti fennakadások valószínűsíthetők, és ez önmagában nem fogja hátráltatni a szektor kilábalási folyamatát - áll az elemzésben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!