3p

A fiatalok, a túlsúlyosak, a szinglik és a homoszexuálisok fogyasztói csoportját különböző praktikákkal próbálják meghódítani a cégek. A Wal-Mart marketingfogása azonban nem lett sikeres, egy hónap után a hipermarket-lánc virginiai fiókjában "véget vetettek" a szingli-esteknek.

A fiatalok, a túlsúlyosak, a szinglik és a homoszexuálisok fogyasztói csoportját különböző praktikákkal próbálják meghódítani a cégek. A Wal-Mart marketingfogása azonban nem lett sikeres, egy hónap után a hipermarket-lánc virginiai fiókjában "véget vetettek" a szingli-esteknek.

[ajanlo=286][igazitas=left/]Lefújták a szingli-bevásárlást, amelyet a Wal-Mart hipermarket-lánc egyik virginiai fiókja hirdetett meg. Az alig egy hónapja bevezetett ötletnek a Wal-Mart-központ adta meg a kegyelemdöfést, amely különösebb indoklás nélkül utasította a Roanoke városkában lévő áruházat, hogy szüntesse meg a péntek esti szingli-bevásárlásokat.

Az elképzelés lényege az volt, hogy az egyedülállók egy bizonyos időpontban keressék fel az áruházat, s bevásárlás közben kis kitűzött piros szalaggal jelezhessék, hogy készen állnak egy kis flörtre, vagy többre. A könnyebb egymásra találást szolgálta, hogy az áruházban több helyen úgynevezett flört-pontot állítottak fel, ahol találkozhattak egymással az ismerkedni vágyók. Az amerikai AP hírügynökség által megkérdezett egyik vásárló arról számolt be, hogy állítólag többen panaszkodtak az ötlet miatt - írja az MTI.

A marketing egyik alapszabálya, hogy a különböző fogyasztói csoportokat más-más stratégiával célszerű megszólítani. A kereskedők egyre inkább speciális termékekkel rukkolnak elő, a Coca-Cola például nulla kalóriás, de az eredetivel teljesen megegyező ízű üdítőitalt dob idén nyáron a piacra. Az új terméket teljes egészében a fiatal felnőtt fogyasztók igényei szerint fejlesztették ki. Az óvodások és általános iskolások is meglepően fontos célcsoportot jelentenek a kereskedelmi cégeknek. Nem csupán azért, mert befolyásolják a felnőttek döntéseit, hanem mert többé-kevésbé rendszeres zsebpénzt is kapnak otthonról.

Léteznek azonban a világon ennél extrémebb kezdeményezések is. Az MTV Networks USA-beli társaság például a közelmúltban a nagy vásárlóerővel rendelkező mintegy 15 milliós amerikai homoszexuális közösségnek melegcsatornát indított. Az egyik skót szeszfőzde rózsaszín whiskyvel bombázza a női fogyasztókat. A Flörtnek keresztelt, babaruhaszínű alkoholos ital úgy keletkezett, hogy a gyártó véletlenül vörösboros hordókban érlelte öt hétig húszéves whiskyjét.

Az egyik leggyakrabban megcélzott és legszélesebb fogyasztói réteg manapság az egyedülálló nők célcsoportja. A MarketResearch.com 25 és 44 év közötti hajadon, gyermek nélküli nők fogyasztási szokásait vizsgáló kutatása megállapítja, hogy 2001-ben 17 millió egyedülálló nő élt az USA-ban, több mint kétszerese a húsz évvel azelőttieknek. A felmérés szerint az egyik leghatékonyabb marketingeszköz ennek a fogyasztói rétegnek a megszólítására az "önmegvalósításra" való apellálás. Az egyedülálló nők hajlamosabbak önmagukra nagyobb összegeket költeni, mint a párkapcsolatban élők.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!