3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindkét félre ráfér a szakmai ismeret. Arra is, aki ad, s arra is, aki kér. Egymástól rabolnak el értékes időt felkészületlenségükkel. A fund-raising, vagyis a forrásteremtés elismert szakma világszerte, a PR egyik nagyon fontos területe. Tőlünk nyugatra nagyon is megbecsült képviselői iskolákban tanulják fogásait, technikáit, kommunikációját.

  • Mintha keveredne a szponzoráció és az adományozás…
  • Nem véletlenül. A fund-raising ezek kombinációjára is kiváló. Kanadában például egy gyermekkórház évente megrendezett adománygyűjtése a "sárga kacsa" elnevezésű akció: több ezer műanyag kiskacsa versenyt úszik a várost átszelő folyón. Sorszámukat meg lehet vásárolni - ez az adomány -, s a győztesként befutó kacsák "tulajdonosai" értékes, szponzorok által felajánlott nyereményhez jutnak. A szponzori titulusért nagy a harc, a média ráállt az eseményre, turisztikai látványosság lett a kacsaúsztatás, s a tetejében még izgalmas is. Sportrendezvények, szórakoztató estek révén történő pénzgyűjtést, ügyhöz kötött támogatást - például egy cég termékeinek megvásárlásával gyűlik az adomány -, direct mail-akciókkal lebonyolított fund-raisinget ismerünk, de egy sincs, amely ne lenne pénzigényes. Tehát valamit áldozni kell az adományok megszerzéséhez.


  • Hogyan kell kérni? Lehet-e tanítani a kérés mesterségét?
  • Kanadában például mélyen beépült az oktatási rendszerbe az adománygyűjtői gondolkodásmód, már a pici gyerekeket is tanítják a társadalmi felelősségvállalásra. Nálunk még kultúrát kell teremteni. Ezért is tartom hatalmas jelentőségűnek a Gyermely Rt. iskolaprogramját. Ez a tisztán hazai tulajdonú cég 1997-ben indította el támogatási programját az anyagilag korlátozott helyzetű általános iskolák számára, jelentős összegeket áldozva, pusztán a segítés szándékával. A vállalat vezetői, látván, hogy még nagyobb segítség, ha "hal helyett hálót" adnak, idén, a GGK Direct PR segítségével új programot kezdeményeztek. Adományszervezői tréningeket indítottunk azoknak az iskoláknak, amelyek meg akarták tanulni a fund-raising szakmáját. Összesen 3448 iskolát kerestünk meg - köztük az összes magyarországi általános és több szakirányú középiskolát -, s minden jelentkezőt, szám szerint 431 főt beiskoláztunk. A tréningen részt vevő pedagógusok, iskolaigazgatók, -helyettesek felismerték az iskolamenedzselés jelentőségét a forrásgyűjtésben, s ami a legfontosabb: hatalmas szemléletváltáson estek át. Már nem gondolják azt, hogy alárendelt partnerként kell pénzért kuncsorogniuk. Megtanulták, hogyan legyenek tisztában saját értékeikkel, s ha profi módon készítik el ajánlatukat, alaposan megismerve a potenciális adományozó érdekeit, akkor a siker nem marad el. Ráadásként a Gyermely Rt. segítségével fund-raiserré lett szakemberek megmutathatták újonnan szerzett tudásukat abban a pályázatban, amit az rt.-nek nyújtottak be pénzügyi és természetbeni támogatása elnyeréséért: négymillió forint és egy tonna tészta került a legjobb helyekre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!