3p

Gasztronómiai filmet forgatott a legnagyobb hongkongi televíziós csatorna stábja Magyarországon. A kétórás műsort mintegy 60 millió néző láthatja.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tengerentúli piacok meghódítására. Az ázsiai országok közül Kína az egyik legígéretesebb piac a beutazó turizmus szempontjából: évről évre növekszik a hazánkba látogató kínai turisták száma. A marketingszervezet, valamint a kínai magyar konzulátus együttműködésének köszönhetően hazánkban forgatott a legnagyobb hongkongi televíziós csatorna stábja. Magyarország gasztronómiai kínálatáról közel két órás műsor készült.

A Television Broadcasts Ltd. Társaság kínai nyelvű adásában július 1-jén, vasárnap - Hongkong és Kína újraegyesítésének 10. évfordulóján - főműsoridőben, este 21:30 és 22:30 között láthatták a nézők a hazánkban készített gasztronómiai filmsorozat első részét. A sorozat második része július 8-án, vasárnap került adásba. Augusztusban a sorozatot a Kínában országosan fogható kantoni televízió is műsorra tűzi, amely közel 60 milliós nézettségnek örvend. A közel két órás gasztronómiai összeállításban egy népszerű hongkongi műsorvezető és két szintén kedvelt és jól ismert kísérője járja végig Budapest, Szentendre és Tokaj legnevesebb éttermeit, borospincéit, piacait. A műsorban bemutatásra kerülnek a magyar étkezési szokások, a nézők megismerhetik a magyar ételeket és borokat, ízelítőt kaphatnak a magyar tájak és városok hangulatából. A felmérések szerint a kínai utazók körében a tradíciók és a gasztronómia fontos vonzerők, így az adás várhatóan hozzájárul a vendégszám további bővüléséhez.

A kínai csoportos utazások úti céljai között 2003 óta szerepel Magyarország, ekkor került sor - hazánk számára elsőként Európában - az ADS (Authorized Destination Status) egyezmény aláírására, ennek köszönhetően Magyarország bekerült a kínai turisták számára engedélyezett célországok közé.

Az első kínai csoport érkezésének évében, 2004-ben mintegy 11 000 kínai vendéget regisztráltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, 2005-ben számuk már 56,2 százalékkal bővült. 2006-ban további 33 százalékkal, 21 923 főre nőtt a vendégek száma az előző évhez képest és a legfrissebb adatok szerint a kínai turisták utazási kedve mellett az itt eltöltött napok száma is növekedett: 2007 első öt hónapjában 11,5 százalékkal nőtt a kínai turisták tartózkodási ideje Magyarországon.

Az MT Zrt. Kínában végzett marketingtevékenységének a gasztronómiai televíziós műsor csak az egyik eredménye, számos más akcióval hívja fel a figyelmet Magyarország turisztikai kínálatára. Júniusban például Kína egyik legnépszerűbb humoristáját látta vendégül az MT Zrt. egy Magyarországról szóló promóciós film elkészítése kapcsán. Az elkészült film várhatóan augusztustól lesz látható Kínában.

A látogatószám további bővülését várja az MT Zrt. az ősszel kezdődő Kínában megrendezendő Magyar Évadtól is. A szeptembertől 2008 áprilisáig tartó esemény rendezvényeire 8 városban (Peking, Sanghaj, Chengdu, Lanzhou, Qingdao, Hong Kong, Guangzhou azaz Kanton és Shenzhen) kerül sor. Az érdeklődőket többek között magyar gasztronómiai hét, Budapest fotókiállítás, magyar filmhét és számos kulturális program várja.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!