Tavaly július és idén június között ugyanis a boltokban mintegy 11 millió darab fogkefét adtak el, 15 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszakban - állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat. A legutóbbi időszakban évente 2,4 millió liter körül alakult a fogkrém kiskereskedelmi értékesítése.
Egy magyar lakosra átlagosan évi közel negyed liter fogkrém jut a boltokban egy év alatt értékesített mennyiségből. Ugyanakkor a kiskereskedelem bevétele meghaladja a 9 milliárd forintot, ebből a termékkategóriából, 2005 július - 2006 júniusban. Az átlagárak némileg csökkentek: idén május-júniusban egy kiló fogkrém átlagosan 3 813 forintba került, ami 3 százalékkal kevesebb a múlt év ötödik-hatodik hónapjához képest.
Sűrűbben cseréljük fogkeféinket
A fogkefe-piac mérete közeledik az évi 3,5 milliárd forinthoz 2005 július - 2006 júniusban. Értékben a növekedés mértéke 7 százalék az előző évhez képest. Mind a felnőttek, mind a gyerekek által használt manuális fogkefék olcsóbbak lettek. Egy felnőttnek való fogkefe átlagos fogyasztói ára a tavaly május-júniusi 345 forintról 340-re csökkent az idei hasonló periódusban. A gyermek szegmensben ugyanebben az időszakban 313-ról 292 forintra ment le az átlagár.
Egy elektromos fogkefét tavaly május-júniusban átlagosan 2 880 forintért vásároltak, míg idén már csak 2376 forintért. Elektromos fogkeféből tizenkét hónap alatt körülbelül 270 ezer darabot értékesítették, és a piac mérete meghaladja a 350 millió forintot.