Néhány érdekvédelmi szervezet szerint a köztudottan gyerekműsorokat sugárzó televízió megtévesztő reklámokon keresztül veszi rá a fiatalkorú csemetéket az egészségtelen ételek fogyasztására.
Ez - a fizetendő bírságon túl - azért is nagy érvágás a csatornának, mivel a TNS Media Intelligence adatai szerint a Nickelodeon 2004-es 712 millió dolláros bevételének mintegy 35 százaléka élelmiszerreklámokból származott. A hírt még a Viacom részvényei is megérezték a tőzsdén és árfolyameséssel reagáltak.
Az elmúlt évben mintegy 5 százalékos növekedést tudhatott magának a gyerekeknek szánt termékek piaca. Az AdAge.com szerint egyik gyerekcsatorna sem kívánta kommentálni, hogy ez az ügy hatással lesz-e hirdetési bevételeikre, ami 2004-ben egymilliárd dollárral nőtt. A gyerektelevíziók piacán a Nickelodeon mellett a Cartoon Network és az ABC network tagjai érintettek, így a Disney és a (korábban Fox Kids néven futó) JETIX. A Disney csatornán egyébként csak műsorszponzoráció formájában jelenhetnek meg hirdetők, műsorok közötti direkt reklámokkal nem.
A Nickelodeon tagadja a vádakat, állítása szerint sokat tesz a gyermekek egészséges életmódra neveléséért. Három évvel ezelőtt kampányt is indított, hogy a fiatalokat több mozgásra és egészségesebb étkezésre buzdítsa. Idén a - Bill Clinton által létrehozott - Szövetség egy Egészségesebb Generációért (Alliance for a Healthier Generation) elnevezésű alapítvánnyal karöltve 30 millió dolláros kampányba kezdenek.
Ugyanebben az ügyben érintett az amerikai Kellogg is, mivel a vádak szerint cukros gabonapelyheit gyerekeknek szóló rajzfilmekben vagy műsorokban reklámozza. De 2002-ben a McDonalds ellen is hasonló keresetet adtak be a bíróságra, azzal vádolva a társaságot, hogy egészségtelen ételek fogyasztására ösztönző reklámokkal tévesztette meg a gyerekeket.
A fiatalkorúak nagyon fogékonyak a hirdetésekre, különös tekintettel a tévéreklámokra. Ezek közül is az édesség, rágcsálnivaló és üdítőital vásárlására buzdítók hatnak leginkább erre a korosztályra: öt gyerekből három vesz ilyen típusú árucikket valamilyen hirdetés hatására. A gyerekeknek szóló reklámokban - sokszor a kicsik kedvenc sztárjaival - hirdetett élelmiszereknek azonban olyan magas a zsír-, a cukor- és a sótartalmuk, hogy az már veszélyes az egészségre.
A brit élelmezési felügyelet elnöke, Sir John Krebs aggályát fejezte ki a reklámozott ételféleségekkel kapcsolatban: "Gyorsan emelkedik a kövér gyerekek aránya, és a brit gyerekek napi menüje már így is túl sok cukrot és zsiradékot tartalmaz. A kövérség időzített bomba az egészségügyben." A felügyelet ezért javasolta a gyerekeknek szóló tévés hirdetések korlátozását.