4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két nagy kereskedelmi tévé hétvégi showműsora vezeti a nézettségi listákat. A szombati napon az X-Faktor, a vasárnapot a Sztárban sztár tarolt.

A TV2 Csoport háza táján változékony volt az elmúlt időszak, hiszen voltak sikerek, de a zászlóshajónak számító csatorna nem tudott érdemben javítani. A múlt héten jelentették be, hogy a csoport júliusban útjára induló, nagyszabású portfólió-fejlesztésének újabb lépéseként október 30-án bemutatkozik a Humor+, a humorcsatorna. Ezzel négy hónap alatt kilencedik csatornáját indítja el a TV2 Csoport. Noha a vállalat egyik vezetője úgy nyilatkoztak, hogy ha a piaci helyzet indokolja, további kábelcsatornákkal bővülhet a portfóliójuk, egyelőre valószínűleg a konszolidáció időszaka következik. A feladat most várhatóan az lesz, hogy a terjesztés minél szélesebb körű legyen, ha pedig elérhetőek lesznek a csatornák, akkor a nézőket érdeklő tartalmakat kínáljanak.

Hogy ez a gyakorlatban hogyan fog működni azt majd meglátjuk, mindenesetre a csoport legerősebb tagjának, a TV2-nek az ősz során nem sikerült növekedési pályára állni. A húzóműsornak szánt Star Academy kálváriájáról többször írtunk, így ettől most eltekintenénk, a lényeg, hogy a csatorna néhány nagyobb szabású showműsorral, mint a Sztárban sztár, vagy a Nagy Duett tudott az utóbbi időben komolyabb nézettséget el. Az idén ősszel ismét útjára indított Ezek megőrülteknek voltak jobb adásai, de mivel a zátonyra futott tehetségkutató-valóságshow öszvér szomszédjaként futott egy ideig, ez a celebes vetélkedőnek is rontotta a nézettségét. Az sem segített persze, hogy a szebb napjaiban rendre milliós nézettséget produkáló hírműsor, a Tények számai is időről-időre olvadnak, a mögöttünk hagyott héten a legnézettebb adása 733 ezer nézőt hozott.

Ezzel szemben az RTL Klub hírműsorai sokkal stabilabban teljesítenek. Ráadásul, mivel fél órával rövidebb a Híradó, mint a Tények, így a nézők itt előbb kapnak szórakoztató tartalmat. A 7 órától "megnyert" nézőket aztán a jól bevált műsoraival a következő órákban az RTL Klub rendre a csatornán tudja tartani. A csatorna jól is építkezik, hiszen a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest pároshoz folyamatosan tudnak olyan műsorokat gyártani, amelyek az állandó tartalmakhoz hasonlóan magas közönségaránnyal futnak. Idén ősszel ilyen volt korábban a Nyerő páros, most pedig a Konyhafőnök.

Látványos lesz, ha megvalósul a budapesti olimpia


A hét legnézettebb műsora címért való versengés ismét érdekes végeredményt szült. A kereskedelmi célcsoportban az RTL és az X-Faktor söpörte be a hét legjobbja címet. A teljes lakosságot tekintve viszont újra a Sztárban sztár hozta a legmagasabb közönségarányt és nézőszámot is.

Zárásként egy-két mondat erejéig ismét elkalandozunk az M4-re, amely újra a magyar csapat meccsével került rivaldafénybe. A viszonylag jó színvonalú, de rossz eredménnyel végződő magyar-svájci után a válogatott új receptet alkalmazott, hiszen gyengébben teljesítettek, mégis győztek a lettek ellen. Valószínűleg a néhány nappal korábbi végeredmény miatt a legutóbbi selejtező mérkőzés nézőszáma elmaradt a Svájc elleni találkozón mérttől. Így is több mint 700 ezren látták az M4 Sport csatornán a Lettország-Magyarország labdarúgó világbajnoki selejtezőmérkőzést hétfő este. Ez, ahogy a múlt héten írtuk, jócskán elmarad az EB-meccsek számaitól, más kérdés, hogy máskor a teljes köztévés portfólió nem ér el ennyi nézőt, mint az M4 Sport.

A 41. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 19,9 százalékos volt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 10,8 százaléka nézte. A harmadik helyre ismét a Cool (5% SHR) került, majd a F+ (4,6% SHR) következett. Ezúttal visszacsúszott a Viasat3 (2,7% SHR), a Duna TV (2,2% SHR) viszont javított.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!