2p

Az ünnepek idején még azoknak is eszükbe jut az on-line vásárlás, akik év közben hallani sem akarnak az elektronikus kereskedelemről. A nyomtatott és az on-line médiában is egyre-másra jelennek meg az e-kereskedelem jövőjét taglaló írások.

Az itt leírtak remélhetőleg kellően bizonyítják, hogy pusztán egy arányértékkel lehetetlen kifejezni azt, ami az elektronikus kereskedelemben az elmúlt évben lezajlott. Ha ehhez még hozzávesszük az általános gazdasági recesszió, majd az szeptember 11-i események hatását, végképp értelmetlenné válik a dolgok számokkal való leírása. Ennek ellenére nincsenek kétségeink, az ünnepek után azonnal napvilágot látnak a legfrissebb adatok. Ez ugyanis sokak számára nem más, mint az elektronikus kereskedelem jövőjéről tartott népszavazás.

Nemrég még alig leplezett ásítással reagáltak az elemzők egy-egy 300 százalékos növekedésről szóló hírre, idén viszont komoly visszhangot váltott ki, hogy a második negyedévben az elektronikus kiskereskedelem 24.7 százalékkal növekedett. Szeptember 11-e után egyesek már temetni készültek az elektronikus kiskereskedelmet, a tekintélyes Forrester Research viszont a karácsonyi bevásárlási időszakra 10 százalékos növekedést jósolt. A végső ünnepi roham még előttünk van, azt viszont már tudjuk, hogy december első hetében az on-line áruházakat 50 százalékkal többen keresték fel, mint az előző év hasonló időszakában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!