4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár újdonságként harangozták be, valójában csupán váltásról van szó: holnaptól a Jetix helyén a Disney egy másik, de hasonló tartalmakat kínáló márkája, a Disney Channel látható majd mintegy 1,8 millió magyar háztartásban. Az új csatorna továbbra is épít a magát globális termékké kinövő Hannah Montana-sorozatra, amelyhez ma már hazánkban is áruk tucatjai kapcsolódnak. Az egyelőre titok marad, hogy mindez mennyit hoz a konyhára, mivel a cég az ezzel kapcsolatos hazai adatok közlésétől konzekvensen elzárkózik.

Mi sem menekülhetünk (Mfor-montázs)

Szeptember 19-én Magyarországon is elindítja a Disney csatornát a Walt Disney társaság. A márka hazai bevezetése egy régiós stratégia része, hiszen Romániában, Csehországban, Szlovákiában és Bulgáriában is ugyanebben az időpontban startol majd az új adó.

A Jetix helyére lép a Disney

A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a Magyarországon már 2005 óta jelen lévő Jetix eltűnik a műsorkínálatból, és a helyén lesz látható a Disney csatorna. "Teljes egészében Disney-műsorokat sugárzunk majd mindenféle műfajban, hogy a számunkra fontos célcsoportokat, így a 2-15 éveseket, a 6-14 éveseket és szüleiket is el tudjuk érni" - mondta el az mfor.hu a változás mibenlétét firtató kérdésére Maciej Bral. A Disney Csatorna közép-kelet-európai régiójának ügyvezetője szerint a Jetix legnézettebb sorozatait is "átmentik" a Disney-re, emellett új programokat is bevezetnek.

Az adón láthatóak lesznek az új epizódjai a Hannah Montana-sorozatnak is, amely Bral szerint már a Jetixen is legnépszerűbb műsorok egyikének számított. Az első látásra műanyag plázacicák kicsinyített másának tűnő amerikai tinilány még 2008 májusában tette be lábát a magyar gyerekszobákba, amelyeket rövid idő alatt sikerült "leigáznia".

Ezt jelzi, hogy Hannah - a Phineas és Ferb rajzfilmmel együtt - a második hónap végére már 391 ezer gyereket vonzott a képernyők elé, aminek - tette hozzá Bral - döntő szerepe volt abban, hogy a Jetix két év alatt az elsőszámú gyerekcsatorna lett Magyarországon.

Hannah-terméközön: dvd-ktől a babaházakig

Hannah Montana mára egyébként globális tömegtermékké nőtte ki magát. A 6-14 éveseknek szóló tévéfilmsorozatot az amerikai Disney Csatornán naponta adják, emellett még további 177 országban látható. Ami a nézettséget illeti, Hannah 2008 negyedik negyedévében összesen már több mint 200 millió emberhez jutott el, ezen belül Európában 76 millió nézőt vonzott, tette hozzá Bral.  

A tizenhat éves Miley Crus által megtestesített leányzóra természetesen kapcsolódó termékek egész sorát építette a Disney. A sorozat apropóján született zenei albumból 4,8 millió darabot adtak el, a 70 időpontot tartalmazó koncertkörút 49 millió, a koncertfilm 70,8 millió dollár összbevételt hozott, a DVD-kből ötmillió, a könyvekből 30 millió darab fogyott 2009 tavaszáig, a Hannah Montana-videójátékot pedig csak az Egyesült Államokban 1,7 milliónyian vásárolták meg.              

Ez természetesen még nem minden. A Wal-Mart amerikai áruházlánc 2008-ban Hannah Montana ruhákat, cipőket, táskákat, ágyneműket, szobadíszeket dobott piacra, ezen kívül ilyen nevet viselő divatbabák, babaházak, sőt még táncszőnyegek is kaphatók – azaz a Disney valóban minden lehetséges bőrt lehúz a tinilányról.

A Hannah Montana-terméközöntől a jelek szerint a magyar gyerekek sem menekültek meg. Bral tájékoztatása szerint az áruk nagy része már itthon is elérhető, az igény pedig fokozatosan nő. "Ez még csak a kezdet, az újabb műsorokkal újabb termékeket viszünk majd Magyarországra" – magyarázta a vezető.

Titkolódzik a Disney

Azt, hogy mindez mennyit hoz a konyhára, Bral céges policyra hivatkozva nem kívánta elárulni, és ugyanezen okból a hazai egység árbevételét firtató kérdésünket is elhárította. Arról sem kaptunk információt, mennyi pénzt emésztett fel és milyen időtávon belül térülhet meg a Disney Csatorna hazai beindítása.

A vezető utóbbival kapcsolatban csak annyit közölt: a Jetix elsősorban előfizetési díjakból, másodsorban reklámbevételekből finanszírozta magyarországi működését – ezen a modellen a Disney Csatorna esetében sem kívánnak változtatni.        

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!