2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internetkapcsolattal rendelkezők, az internetről tájékozódók, illetve a webáruházban vásárlók átlagosan hét embernek vesznek ajándékot és harmincezer forintot költenek karácsonykor - derül ki a Kirakat.hu és a Szonda-Ipsos közös, a karácsonyi vásárlási szokásait vizsgáló felméréséből.

A közlemény szerint az internetezők elsősorban kozmetikumokat és könyvet vesznek ajándékba. A legtudatosabb és legtöbbet költő vásárlók a webáruházakban költenek, bár arányuk még mindig alacsony, a kozmetikum és a könyv mellett a ruha is keresett ajándék.

"Az internetezőkről kapott eredmények többek között azt mutatják, hogy az átlagosnál jóval több embert terveznek megajándékozni - erre harmincezer forintnál nagyobb összeget szánnak -, és hogy valamennyi árukategória vásárlása terén nagyobb arányban képviseltetik magukat az átlagosnál" - olvasható a közleményben.

A nem internetezők átlagosan öt embernek vesznek ajándékot, a kozmetikum, a könyv és a ruha mellet gyermekjátékokat is nagy arányban vásárolnak (42 százalék).

A közlemény szerint a szörfözők jobb anyagi körülmények között élnek, mint azok akik nem használják rendszeresen a világhálót, erre utal az a tény, hogy a piac kivételével valamennyi vásárlási helyszínt az átlagosnál jóval nagyobb arányban keresik fel.

Jellegzetes különbség a nem internetező fogyasztókhoz képest, hogy a különböző ajándékozni kívánt termékek között az internethasználók esetében az átlagosnál nagyobb arányt képviselnek azok, akik kozmetikumot is ajándékoznának karácsonyra. Ezenkívül a ruházati cikkek és könyvek vásárlása is inkább jellemző rájuk, de alapvetően elmondható, hogy ők majdnem minden vizsgált fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, szemben az internetet nem használókkal - olvasható a közleményben.

A közlemény szerint az internet-használókat tovább lehet differenciálni annak alapján, hogy vásárlásaikat megelőzően az interneten tájékozódnak-e. Míg az internet használóinak a fele szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére jellemző ugyanez. Az internetről nem tájékozódóknak a 27 százaléka szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt. Körükben a személyes tapasztalat az elsődleges.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!