3p

A szakértők becslései szerint már karácsonykor 3 millió előfizetője volt a magyarországi négy mobilszolgáltatónak. A piacvezető Westel Mobil Távközlési Rt. ügyfeleinek száma elérte az 1,6 milliót, míg a Pannon GSM Távközlési Rt. előfizetői tábora kissé meghaladta az 1,2 milliót.

A szakértők becslései szerint már karácsonykor 3 millió előfizetője volt a magyarországi négy mobilszolgáltatónak. A piacvezető Westel Mobil Távközlési Rt. ügyfeleinek száma elérte az 1,6 milliót, míg a Pannon GSM Távközlési Rt. előfizetői tábora kissé meghaladta az 1,2 milliót. A harmadik GSM-szolgáltató, a Vodafone körülbelül 190 ezer ügyféllel rendelkezik, míg a magyar piacon a kilencvenes évek elején elsőként megjelenő rádiótelefon-szolgáltatónak, a Westel 06 60-nak mintegy 100 ezer előfizetője van.

A mobil-előfizetők, illetve ezen belül a fiatalok számának növekedésével arányosa nő a társaságok SMS-forgalma (Sort Message Service) is. A Pannon GSM például Szilveszterkor, illetve az év első napján 20 milliónál is több SMS-üzenetre számít hálózatában. Suba János, a társaság sajtó és információs igazgatója közölte: a 20 milliós forgalmat már a tavalyi év utolsó és az idei év első napján elérték, s azóta mintegy 500 ezerrel nőtt előfizetőik száma. Az új előfizetők jelentős része 15-25 év közötti fiatal, akik előszeretettel SMS-eznek. Maradi István, a Westel Mobil műszaki ügyvezető igazgatója elmondta: Szilveszterkor és január 1-én több mint 10 millió SMS-re számítanak. A tapasztalat ugyanis az, hogy e napok forgalma kissé
alacsonyabb, mint karácsony estéjé, amikor délelőtt 9 órától tíz órán át óránként mintegy 500 ezer SMS-t küldtek a társaság előfizetői. Maradi István elmondta: egy átlagos napon 2 millió SMS-t küldenek az előfizetőik, s a déli csúcsóra forgalma sem haladja meg a 120-130 ezret. Hozzátette: Szilveszterkor inkább beszélgetnek egymással az emberek, s kevesebb SMS-t küldenek, mint karácsonykor. A éjféli óraütést mintegy 10 perccel követően indul meg az óriási beszéd- és SMS-forgalom, ami ilyenkor teljesen leterheli a Westel Mobil hálózatát. Hasonló helyzet alakul ki a többi szolgáltató esetében is, s ezért mindegyik társaság felkészül erre.

A Pannon GSM és a Westel Mobil például újabb SMS-központokat helyezett üzembe. A Pannon egyebek mellett beüzemeli negyedik SMS központját, míg a Westel többszörösére növelte kapacitását. Igaz, várhatóan még ezekkel nagy értékű beruházásokkal sem tudják zökkenőmentesen kiszolgálni a gyakorlatilag ugyanabban az időben telefonálni akaró előfizetőket.
Suba János szerint Szilveszterkor olyan helyzet alakul ki a mobilhálózatokon, mintha minden autós egyszerre indulna el a Balatonra. A mobilhálózat lassulása ellenére azonban senkinek sem kell attól tartania, hogy nem tudja elküldeni SMS-ét. Igaz, erre bizonyos időszakokban kicsit várni kell, vagy többször is meg kell próbálni a küldést. Az elküldött SMS azonban nem vész el, előbb-utóbb megérkezik a címzetthez.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!