2p

Éves szinten több mint háromszorosára növelte tiszta nyereségét az idei év harmadik negyedévében a Mol szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft - derült ki a cég jelentéséből.

A Slovnaft csoport 2015 harmadik negyedévében 55 millió eurós tiszta nyereséget könyvelt el, ez jelentős javulásnak számít a tavalyi év hasonló időszakához képest, amikor a nyereség 17 millió euró volt.

Kapcsolódó anyag:
Minden idők legjobb eredményét érte el a Mol

A javuló eredmény a Slovnaft szerint részint annak köszönhető, hogy a műanyagok eladásával rendkívül jól sikerült teljesíteni a nemzetközi piacokon, részben pedig az olajipari termékek iránti megnövekedett a keresletnek.

"A harmadik negyedév, akárcsak 2015 előző szakasza, nagyon kedvező volt a Slovnaft számára. A nyereségesség növekedése a jó piaci feltételeknek, a gyártás megbízhatóságának, a sikeresebb értékesítésnek és a kiadások racionális szintjének egyaránt köszönhető" - véleményezte az adatokat Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója. Hozzátette: a téli hónapokban a feltételek romlására lehet számítani az olajipari termékek piacán, s a most kitermelt anyagiak megfelelő tartalékként szolgálhatnak a vállalat pénzügyi stabilitásának megtartására ebben az időszakban.

A vállalat az első kilenc hónap során 2,79 milliárd eurós forgalmat bonyolított, ez 8 százalékkal maradt alatta az egy évvel korábbi adatnak és a vállalat szerint az olajipari termékek árainak csökkenésének tudható be.

A Slovnaft a vizsgált időszakban 4,51 millió tonna kőolajat dolgozott fel, ez 18 százalékkal volt több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A vállalatnál az első kilenc hónapban éves szinten 26 százalékkal, 1,12 millió tonnára sikerült növelni az általuk előállított gépkocsibenzin mennyiségét, ugyanebben az időszakban a Slovnaftban készített gázolaj mennyisége éves szinten 21 százalékkal, 2,39 millió tonnára emelkedett. Szeptember végéig éves szinten 22 százalékkal nőtt a polimer termékek előállítása is, a legyártott termékek mennyisége elérte a 298 ezer tonnát.

A Slovnaftnak az első kilenc hónapban, éves szinten 11 százalékkal, 4,4 millió tonnára sikerült növelnie olajipari termékeinek értékesítéseit. Ennek a mennyiségnek csaknem a háromnegyede az exportpiacokon talált vevőre. A vizsgált időszakban az exportpiacokon 12, a hazai piacon pedig 8 százalékkal emelkedtek az eladások éves szinten.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!